۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۵۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روحانیان فرهنگ استفاده از تولید داخلی را در جامعه تبیین کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر انقلاب اسلامی، گفت: در اين شرايط، مبلغان ديني مي‌توانند مردم را در راستاي خريد تولید داخلی به نوعي تشويق کنند تا در باور مردم روحيه خودباوري و اعتماد به اجناس ايراني تقويت شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در نشست روحانیان مستقر استان با بيان اين که تنوير و هدايت افکار عمومي در طول تاریخ همواره بر دوش روحانيت بوده است، گفت: در اين برهه زماني، که دشمنان با استفاده از همه ابزارهاي خود مي‌خواهند جوانان اين سرزمين را با خود همراه کنند، به مراتب اين وظيفه خطير بر دوش علما و فضلاي گرانقدر، بيشتر سنگيني مي‌کند.

 

وی افزود: يکي از مهم‌ترين نکاتي که روحانيت در اين شرايط حساس مي‌توانند روي آن متمرکز شوند، نهي از منکر است و تبليغ روحانيت در اين مورد مي‌تواند با شعار و نام‌گذاري امسال مقام معظم رهبري همراه شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در اين شرايط، مبلغان ديني مي‌توانند مردم را در راستاي خريد تولید داخلی به نوعي تشويق کنند تا در باور مردم روحيه خودباوري و اعتماد به اجناس ايراني تقويت شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که حمايت از تولید داخل و ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی طی سال‌هاي گذشته بارها از سوي مقام معظم رهبري مورد تأكيد قرار گرفته است، افزود: مصرف تولیدات داخلی اگر به خوبي در راستاي مبارزه با منکر به مردم گفته شود، به یقین مي‌تواند موجب رشد و شکوفايي محصولات داخلي شود.

 

وی يکي از مصاديق مبارزه با منکر را بي توجهي به کالاهاي غربي برشمرد و اظهار داشت: مبلغان مي‌توانند با نهادینه کردن اين مسأله مهم در جامعه نقش مؤثري در راستاي تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبري به منظور تحقق عملی اقتصاد مقاومتي ايجاد کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از تولید در جامعه ما نهادینه نشده است، گفت: طلاب و روحانیان رسالت سنگینی در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید عهده دار هستند و باید از فرصت های تبلیغی به وجود آمده به خوبی در این خصوص استفاده کنند.

 

وی با با بیان این که روحانیت مي‌توانند با روشنگري‌هاي خود نقش مهمي در راستاي تشويق و خريد مردم در حمايت از کالاي ايراني ايفا کنند، افزود: روحانیت همواره ملجأ فکری و معنوی جامعه بوده و هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به ظرفیت مناسب کشور در تولیدات انواع کالاهای مختلف اشاره کرد و یادآور شد: رهبری با علم به وجود ظرفیت‌های مناسب تولیدی در داخل کشور بحث اقتصاد مقاومتی در کشور را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها با مشارکت مردمی امکان‌پذیر است، گفت: برای بالابردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد.

 

وی، تولید داخلی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: نباید به جای بهره گیری از ظرفیت های داخلی تنها چشم به بیرون کشور باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نمی‎توانیم به غرب اعتماد کنیم و این موضوع نیز بارها و بارها به خوبی نشان داده شد، افزود: برای رفع مشکلات کشور باید روی پای خودمان بایستیم.

 

وی اضافه کرد: دشمن همیشه تلاش دارد که ایران در حوزه صنعت هوایی ورود پیدا نکند، اگر در صنعت هوایی پیشرفت مناسبی داشته باشیم می‎توانیم در سایر حوزه‌ها پیشرفت محسوسی داشته باشیم.

 

این مسؤول یکی از دلایل عدم پیشرفت کشور را الگوگیری مسؤولان از بودجه‌نویسی غربی‌ها عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی باید از نکات اولیه و ریز شروع و در مسائل کلان به صورت جدی‎تر و قوی عمل کنیم./202/950/ب1

ارسال نظرات