۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۲۵۶۵۰
رییس تبلیغات اسلامی ملایر:

رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی استفاده از کالاهای داخلی دارد

رییس تبلیغات اسلامی ملایر گفت: رسانه ها باید نسبت به روش های جذب مخاطب و راهکارهای حساس کردن جامعه توجه و آگاهی داشته باشند تا بتوانند در فرهنگ سازی موفق باشند.
داود عباسی

حجت الاسلام داود عباسی رییس تبلیغات اسلامی ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران، گفت: وقتی کالایی در داخل تولید و مشابه خارجی آن وارد می شود نتیجه این است که سرمایه تولید کننده و اشتغال از بین می رود.

 

وی افزود: در چنین شرایطی وقتی سرمایه گذار می بیند که تلاش و سرمایه اش در داخل از بین می رود سرمایه اش را از کشور خارج و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می کند و نتیجه این امر از بین رفتن تولید و اشتغال داخلی و خروج سرمایه از کشور است.

 

رییس تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: اما اگر از کالاهای داخلی استفاده و فرهنگ آن جا بیفتد و از تولید داخلی حمایت شود اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت و مشکل بیکاری و بخشی از آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: هر چیزی برنامه ریزی می خواهد، گاهی ممکن است چیزی را دائما به مردم گوش زد کنیم ولی مردم هیچ توجهی به آن نکنند در چنین حالتی باید دید دلیل این موضوع چیست و راه کارهایی که مردم از آن تاثیر می پذیرند را پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: برای فرهنگ سازی در بحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی نیز باید برنامه ریزی کرد و راهکارهای فرهنگ سازی در این زمینه و تاثیر پذیری جامعه را مورد توجه قرار داد و فرهنگ سازی را طبق آن برنامه ریزی کرد و قوانین مربوطه را متناسب با آن تغییر داد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی گفت: رسانه ها نه تنها در این بحث بلکه در تمام مسائل نقش فوق العاده مهمی را ایفا می کنند ولی کیفیت انتقال مطالب نیز بسیار مهم است.

 

وی در پایان افزود: اگر رسانه ها به سلایق و خواسته های مردم و به ویژه قشر جوان توجه و برنامه هایی متناسب با سلایق آن ها تولید کنند همچنین به روش های جذب مخاطب و راهکارهای حساس کردن جامعه آگاهی داشته باشند قطعا می توانند در فرهنگ سازی و در نهایت حمایت از تولید داخل بسیار موثر باشد./302/979/ب1

ارسال نظرات