۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۶۵۲
امام جمعه همدان:

دشمن محتوای عزاداری‌ها را هدف قرار داده است

آیت الله طه محمدی با بیان این‌که در حال حاضر تعظیم شعائر از اهم امور است، گفت: متأسفانه دشمن با نفوذ در عزاداری های ما محتوا را دچار خلل کرده است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در جلسه هیأت امنای بنیاد غدیر و مهدویت شهر همدان که صبح امروز در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد، گفت: شعائر دینی در بحث فتنه های آخرالزانی بسیار اثر گذار است.

 

وی افزود: شعائر باید نمود بیرونی داشته باشد یعنی این که بانگی رسا داشته باشد که همه افراد آن را درک کنند و این مسأله هم در جشن ها و عزاداری ها باید انجام شود.

 

امام جمعه همدان گفت: متأسفانه دشمن با نفوذ در عزاداری های ما  محتوا را دچار خلل کرده است ولی باید توجه داشت در حال حاضر تعظیم شعائر از اهم امور است.

 

وی به اهمیت بزرگداشت غدیر در جامعه اشاره کرد و گفت: عاشورا فرزند غدیر است و اگر فعالیتی که برای عاشورا انجام دادیم برای غدیر انجام می شد اکثر مسلمانان به مکتب اهل بیت(ع) گرایش پیدا می کردند.

 

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه اگر مظاهر کار را به خوبی انجام دهیم می توانیم همه اقشار را به خود جذب کنیم، گفت: تعظیم شعائر باید به گونه ای باشد که بتواند همه اقشار را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی ادامه داد: بنیاد مهدویت باید به صورت تخصصی فعالیت کند و در امر مهدویت احادیث فراوانی وجود دارد که دسته بندی و تحقیق بر روی آنها بسیاری از مشکلات را برطرف می کند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: من معتقدم که امور عمرانی برای ساخت مدارس نیاز نیست چرا که به قدری حسینیه و مراکز فرهنگی بدون استفاده در شهرها وجود دارد که در این زمینه بی نیاز هستیم و مشکل اصلی در عرصه کار و فعالیت است.

 

وی در پایان تصریح کرد: در امر ترویج فرهنگ مهدوی باید اولویت بندی کنیم و در ابتدا باید استاد خبیر و عاشق شاگرد پروری بیابیم و الباقی مشکلات به راحتی قابل حل هستند./202/979/ب1

ارسال نظرات