۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۵۶۵۴
استاد حوزه علمیه:

دشمنی آمریکا با ایران پس از برجام نیز ادامه دارد

حجت الاسلام خطیبی گفت: با وجود این که برجام انجام شد و ایران و کشورهای طرف مذاکره به توافقاتی رسیدند اما باز می بینیم که آمریکا از طرق مختلف به دشمنی با ما ادامه می دهد.
حجت الاسلام خطیبی

حجت الاسلام مهدی خطیبی استاد مؤسسه امام خمینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، گفت: رسانه ها نقش و وظیفه مهمی در تغییر فرهنگ مصرف مردم و ترغیب آن ها به مصرف کالاهای داخلی و توان فرهنگ سازی در این زمینه را دارند.

 

وی ادامه داد: این بحث تخصصی رسانه ها است و باید در این زمینه کار کنند اگر رسانه ها همان توانی که در موضوعات سیاسی مانند انتخابات دارند را در بحث فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و مصرف بکار گیرند نتیجه های بسیار خوبی به دست می آید ولی متأسفانه در این حوزه کار نمی کنند و حتی برعکس عمل می کنند.

 

حجت الاسلام خطیبی در زمینه واردات و مشکلات بخش تولید تصریح کرد: در حالی که بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه جات یا تعطیل شده اند و یا در شرف تعطیلی هستند برخی از مسؤولان به جای چاره اندیشی به دنبال واردات هستند و به مشکلات اقتصادی دامن می زنند.

 

وی ابراز داشت: وزارت اطلاعات باید در زمینه واردات غیر قانونی و قاچاق کالا پاسخ گو باشد به ویژه در زمینه قاچاق های برنامه ریزی شده که در سطح کلان اتفاق می افتد، باید عاملان این کار شناسایی و جلوی آن ها گرفته شود.

 

استاد موسسه امام خمینی قم گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 89 در قم بحث فقه حکومتی را مطرح کردند و فرمودند حوزه موظف است در موضوع فقه حکومتی مطالعه و کار کند و به اهمیت این موضوع توجه داشته باشد.

 

وی افزود: برای اینکه ایران اسلامی به قله های رفیع تمدن اسلامی برسد ضروری است که حوزه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کند و با توجه به مبانی و تئوری فقه حکومتی دولت را در زمینه نظریه پردازی کمک کند و وظایف و باید و نبایدها را برای دولت مشخص کند.

 

حجت الاسلام خطیبی درباره دشمنی آمریکا با نظام اسلامی، گفت: با وجود این که برجام انجام شد و ایران و کشورهای طرف مذاکره به توافقاتی رسیدند اما باز می بینیم که آمریکا از طرق مختلف به دشمنی با ما ادامه می دهد.

 

وی در پایان گفت: آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کند و سرمایه های بلوکه شده ایران را آزاد نمی کند بلکه ایران را در رابطه با مسأله 11 سپتامبر محکوم به پرداخت جریمه می کند، این نمونه ها نشان دهنده دشمنی همیشگی آمریکا با نظام اسلامی ایران است./302/979/ب1

ارسال نظرات