۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۵۶۵۹
اسرار خاتم؛

لزوم روشنگری عمومی از تخریب چهره اسلام توسط اسلام های انحرافی

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ضمن اشاره به لزوم روشنگری عمومی برای دفاع از اسلام گفت: باید سعی شود که اقدامات گروهای انحرافی از جمله داعش را کارهای دشمنان اسلام عنوان کنیم که امروزه بزرگ ترین کار در دفاع از اسلام، روشنگری در این مسأله است.
اسلام ناب

حجت الاسلام والمسلمین سیدرسول جعفری آملی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بیان تفاوت پیامبراکرم(ص) با دیگر پیامبران الهی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) خاتم پیامبران است، بعثت پیامبر(ص) مکمل دیگر بعثت پیامبران است و اگر بعثت پیامبر اسلام(ص) نباشد، نتیجه بعثت دیگر پیامبران بی ثمر خواهد بود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بعثت پیامبر اکرم(ص) را مکمل مأموریت الهی دیگر پیامبران عنوان کرد و اظهار داشت: بعثت تمامی پیامبران برای بازشناسی عقل است؛ در نهج البلاغه آمده است خدا پیامبران را مبعوث کرد تا عقل های مردم را از خواب خفته بیدار و احیا کند و آمده اند بگویند که از عقل خود استفاده بهینه کنید؛ بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) در ادامه بعثت دیگر پیامبران مکمل این مأموریت الهی بوده است.

 

این کارشناس دینی با بیان این که اسلام های انحرافی در پی تخریب چهره اسلام هستند، تصریح کرد: بزرگترین مسأله این است که خط خود را از خط اسلام های انحرافی از جمله داعش، جبهه النصره و القائده جدا کنیم؛ متأسفانه امروز در اثر کارهایی که این گروه ها انجام می دهند و خود را به اسلام منتسب می کنند، چهره اسلام در اثر کارهای اینها خراب شده است.

 

وی با اشاره به لزوم روشنگری عمومی برای دفاع از اسلام گفت: باید سعی شود که کارهای این افراد را کارهای دشمنان اسلام عنوان کنیم و برای تخریب اسلام است؛ امروزه بزرگترین مسأله در دفاع از اسلام، روشنگری در این ارتباط است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری آملی به بیان پیامدهای پی بردن بشر به رموز و اسرار بعثت یادآور شد: بعثت پیامبر(ص) بعثت مکارم اخلاق است و امروز در اثر حاکمیت مادیت، فساد دنیا فراگرفته است؛ در دنیای امروز فساد حاکم بوده و امنیت روانی وجود ندارد و همچنین مردم در مادیات غرق شده اند و اگر بتوانیم اسلام و اخلاق اسلامی را حاکم کنیم، اسلام در جوامع انسانی مستقر خواهد شد./822/ت302/س

ارسال نظرات