۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۶۷۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

ماه شعبان فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ماه شعبان را فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس خواند و گفت: با صیقل دادن روح و تهذیب نفس خویش می توان از برکات ماه مبارک شعبان و رمضان بهره مند شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، بیان داشت: در آیات و روایات جایگاه پر فضیلتی برای ماه شعبان عنوان شده است.

 

وی شعبان را مقدمه‌ای برای رسیدن به ماه مبارک رمضان خواند و افزود: شعبان ماه عبادت، دعا و ماه گشوده شدن درهای رحمت حق بر بندگان است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که باید از فرصت ها استفاده کرد و برای رسیدن به ماه مبارک رمضان باید قدردان این ایام بود، اظهار داشت: امید است بتوانیم با ذخیره‌ای که از این ماه ها می گیریم، مناجات پر مضمون را با نفس حقیقی بخوانیم.

 

وی در ادامه با بیان این که ماه شعبان فرصتی ارزشمند برای تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: در این ایام باید با تمرین تقوا و انس با قرآن به خودسازی بپردازیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اصلاح جامعه و مبارزه با آسیب های اجتماعی را در گرو خودسازی و تهذیب نفس دانست و افزود: برای اصلاح جامعه باید از خود شروع کنیم.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان با روی آوردن به تهاجم فرهنگی در پی ضربه زدن به باورهای مردم به ویژه نسل جوان هستند، خاطرنشان کرد: با تهذیب نفس و خودسازی باید اعتقادات و باورهای دینی خود را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی عنوان داشت: تقویت باورها و اعتقادات بهترین سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و ایستادگی در برابر این هجمه ها است.

 

وی استغفار را از دیگر اعمالی بیان کرد که در ماه شعبان باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: استغفار و پاک شدن از گناهان گذشته موجب می شود انسان از فضیلت های ماه مبارک رمضان بهتر بهره مند شود.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآور شد: صدقه دادن، روزه گرفتن، عدالت خواهی، انسان دوستی، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اعمالی است که در این ماه باید مورد توجه قرار گیرد./9459/302/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات