۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۶۷۵
در شهرستان سرباز؛

نخستین کنگره «سیمای اهل بیت در ادبیات بلوچستان» برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کنگره سراسری «سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» با حضور علما و هنرمندان شیعه و سنی 5 خردادماه سال جاری در شهرستان سرباز برگزار می‌شود.
بزمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این مراسم برای نخستین بار در کشور، با هدف بررسی اشعار علمای اهل سنت بلوچ، از جمله آخوند ابراهیم ملازهی و مولوی عبدالله روانبد، در مدح اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: ارادت به خاندان رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت وبژه اهل تشیع نیست؛ هر انسان آزاده‌ای که نسبت به این بزرگواران به معرفت برسد، ارادت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) می‌توانند محور وحدت امت اسلامی قرار گیرند، اظهار کرد: فرهنگ همه ما از قرآن سرچشمه می گیرد و از این نظر همه مذاهب و فرق اسلامی دارای یک فرهنگ واحد هستند.

 

حجت‌الاسلام بزمانی بیان کرد: کنگره سراسری «سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور استان، در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرباز برگزار خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: شاعران وعلاقه‌مندان می‌توانند تا 27 اردیبهشت‌ماه آثار و اشعار خود را برای شرکت در این مراسم، به دبیرخانه کنگره «سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» به آدرس شهرستان سرباز، شهر راسک ارسال کنند./303/831/ب1

ارسال نظرات