۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۲۵۶۹۵
محمد صالح جوكار:

انجام مناسك حج روح دينداري را در انسان تقويت مي كند

نماينده مردم يزد مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دشمنان از حج ابراهيمي واهمه دارند، گفت: حج از ظرفيت بالايي براي تقويت وحدت مسلمانان برخوردار است و امروز تجهيز تكفيـريها براي مقابله با اين وحدت است؛ بنابراين از حج مي توان به عنوان نسخه تأثيرگذاري براي تقويت وحدت اسلامي بهره گرفت.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد صالح جوكار، نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي گفت: مناسكي در درون حج وجود دارد كه ضامن سعادت دنيا و آخرت انسان است و حج را به عنوان يك عبادت ويژه معرفي كرده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: ابعاد فردي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي حج موجب شده است تا هر بخش آن منافع فراواني براي مسلمانان داشته باشد و در همه زمينه ها اقتدار امت اسلامي حفظ شود.

وي با اشاره به حضور ميليوني حجاج از سراسر دنيا در موسم حج گفت: ويژگي مشترك همه اين افراد در تقيد آنها به اسلام است و با انجام مناسك حج؛ زيرا اين مناسك روح دينداري را در حجاج تقويت مي كند.

نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به معضلات امروز جهان اسلام عنوان كرد: تقويت قدرت جهان اسلام بايد در موسم حج مورد توجه باشد و در كنار انجام مناسك حج، آسيب شناسي نسبت به چالش هاي امت اسلامي در دستور كار علما و نخبگان صورت پذيرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دشمنان از حج ابراهيمي واهمه دارند، گفت: حج از ظرفيت بالايي براي تقويت وحدت مسلمانان برخوردار است و امروز تجهيز تكفيريها براي مقابله با اين وحدت است؛ بنابراين از حج مي توان به عنوان نسخه تأثيرگذاري براي تقويت وحدت اسلامي بهره گرفت.

نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: البته مسلمانان بايد تلاش كنند در حج معرفت به دست آورند و از فرصت كوتاه حضور در سرزمين وحي براي تقرب به خدا استفاده كنند./917/د102/ص

ارسال نظرات