۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۶۹۸
امام جمعه اهل سنت سراوان:

دخالت بیگانگان در حل مشکلات جهان اسلام، بحران‌ها را پیچیده‌تر می‌کند

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: عزت امت اسلامی در پیروی از دستورات الهی و حفظ وحدت و یکپارچگی است؛ دخالت بیگانگان در حل مشکلات جهان اسلام، جز اینکه بحران‌ها را پیچیده‌تر می‌کند، هیچ سودی نخواهد داشت.
مولوی ساداتی

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: تاریخ، معلم بزرگ انسان‌هاست و در قرآن کریم هم می‌بینیم که خداوند سرگذشت اقوام گذشته، از خوبان و بدان را آورده است تا درس عبرتی برای هر نسلی باشد.

 

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»، خداوند به هیچ وجه راه نفوذ و سلطه کفار را بر مسلمانان نگشوده است.

 

وی افزود: امت اسلامی نباید به دنیای کفر اجازه بدهند که به بهانه‌های مختلف، در سرزمین‌هایشان نفوذ کرده و عقاید خود را تحمیل کنند؛ کلید حل مشکلات جهان اسلام در دستان دشمنان قسم‌خورده اسلام نیست.

 

مولوی ساداتی بیان کرد: الله تعالی عزت و سربلندی را برای مسلمانان وعده داده، که باید عزت و سربلندی را در پیروی و اطاعت از دستورات الله و رسول او به دست آورد. کسانی که در مقابل کفار سلطه‌گر تن به ذلت داده و می‌خواهند سربلندی کسب کنند، باید بدانند که این عزت ظاهری، کاذب و فریب است.

 

وی ادامه داد: دولت‌های اسلامی نباید بگذارند تا بهانه‌هایی همچون روابط اقتصادی و تبادلات فرهنگی سبب شود تا غربی‌ها سلطه‌گری کنند و بنیان حکومت اسلامی را تحت تأثیر قرار دهند؛ مسلمانان در تمام زمینه‌های سیاسى، نظامى، اقتصادى و فرهنگى باید استقلال داشته باشند.

 

این عالم اهل سنت عنوان کرد: سال‌هاست که دشمنان به بهانه مبارزه با تروریسم در سرزمین‌های اسلامی حضور پیدا کرده‌اند و آنچه را که به ارمغان آورده، چیزی جز بی ثباتی و نا امنی و ایجاد اختلاف و کشتار و تاراج سرمایه‌ها چیز دیگری نبوده است.

 

امام جمعه اهل سنت سراوان در پایان اظهار کرد: تا زمانی که مسلمانان به پروردگار خود روی نیاورند و علت پیروزی و شکست خود را درنیابند و از اطاعت الله تعالی و رسول او سرپیچی کنند، هرگز پیروز نخواهند شد و به عزت و سربلندی نخواهند رسید./302/831/ب1

ارسال نظرات