۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۲۵۷۰۸
آیت‌الله سلیمانی:

علم بدون اخلاص و عمل، مخرب است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: علم باید در کنار عمل و همچنین اخلاص قرار گیرد تا در خدمت خدا و خلق خدا باشد، در غیر این صورت مخرب بوده و تبدیل به ابزار هلاکت انسان می‌شود.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در دیدار مدرسین برگزیده دانشگاه‌های علمی کاربردی استان، گفت: اگر علم در جامعه بشری وجود نداشت، بشریت در لبه نابودی قرار می‌گرفت و نمونه‌های هلاکت را در جنگ‌های نسل‌کشی بشر نادان مشاهده می‌کنیم.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: اندیشه‌ای که بعضی افراد را به نسل‌کشی و کشتار انسان‌های بی‌گناه می‌کشاند، قطعاً برخاسته از علم نیست، بلکه نشأت گرفته از جهل است و حکایت از جاهلیت این افراد دارد.

 

وی با بیان اینکه مکتب اسلام بر پایه تشریح و قلم استوار است، اظهار کرد: نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، آیات مبتنی بر تشریح و همچنین لوح و قلم بود. دین اسلام، دین علم و دین عمل است.

 

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: علم سرمایه نجات از هلاکت است، اما نه آن علمی که تنها به تئوری و فرضیه‌پردازی و یا انتقال مفاهیم خشک و خالی خلاصه شود، بلکه علمی که به‌دنبال آن عمل و اخلاص هم باشد.

 

وی ادامه داد: دانشی ارزشمند است که به ما خودکفایی و استقلال بدهد؛ علم مصرف‌گرا و علمی که فقط عنوان‌آور باشد، بی نتیجه و بی ثمر است. علم تا زمانی که به مرحله عمل نرسد، قابل اتکا نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: پیشرفت و توسعه کشور، با کمک دانشگاه‌هایی میسر می‌شود که به دانشجویان، افزون بر علم، اخلاص و عمل را هم بیاموزند، زیرا حامل علم اگر غیرعامل باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت./202/831/ب1

ارسال نظرات