۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۵۷۱۵
حجت الاسلام سعیدی مطرح کرد؛

نقش مطالعه مطلوب و افزایش سطح علمی در بصیرت افزایی

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه یکی از اساسی ترین و مهم ترین ارگان ها و مراکز ترویج فرهنگ کتاب در جامعه است، گفت: حوزه به واسطه فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نقش اساسی داشته باشد.
مطالعه

حجت الاسلام محمد سعیدی، نائب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت ‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان کرد: براساس آموزه‏‌های دینی، اقدام برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه این است که از آغاز زندگی کتاب، مطالعه، نوشتن و خواندن در متن زندگی انسان‎ها قرار بگیرد و برنامه‌ای برای انسان‌ها ترسیم شود که مانند نیاز به غذا، نیاز به کتاب و کتابخوانی در آنها به وجود بیاید.

 

وی با بیان اینکه نفس علم و کتابخوانی نور است و ایجاد نورانیت می کند، گفت: هرچه که مطالعه بیشتر شود بینش اجتماعی انسان نیز بیشتر و خیلی از مسائل برای او آسان می شود.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: وقتی بینش اجتماعی انسان بیشتر شود طبیعتا این فرد در جامعه نسبت به آسیب شناسی جامعه و خطراتی که در آن وجود دارد به یک انسان ویژه و الگو تبدیل می شود و در مسیری که پیش‌رو دارد با بصیرت حرکت می کند.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه افزود: یکی از عوامل عمده بصیرت افزایی که سبب می شود انسان به وسیله آن از مسیر های خطا فاصله بگیرد، مطالعه مطلوب و افزایش سطح علمی خودش است.

 

وی با شاره به اینکه کتابخوانی در مسائل دینی و معارفی بسیار مهم است، ابراز کرد: همه چیز تحت الشعاع بینش دینی و آگاهی لازم قرار دارد؛ بنابراین دین همیشه اصل و روشنی بخش است.

 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین  و مهم ترین ارگان ها و مراکز ترویج  فرهنگ کتاب در جامعه حوزه علمیه است، تصریح کرد: برای اینکه اساس کار حوزه بر اساس مطالعه و تحقیق و پژوهش است.

 

وی در پایان گفت: بیشترین تلاش حوزه در جامعه گسترش فرهنگ کتابخوانی است و روند درس حوزه بر اساس روایت «الدَّرْسُ حَرْفٌ و التَّکرارُ الفٌ» درس یکبار و تکرار درس هزار بار است که در متن زندگی و فعالیت های علمی طلبه وجود دارد./875/ت302/ی

ارسال نظرات