۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۴۲۵۷۷۷
امام جمعه فاروج:

۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مصلای فاروج نیاز است

امام جمعه فاروج با اشاره به نیمه‌تمام بودن پروژه مصلای این شهر پس از گذشت 17 سال از آغاز ساخت، گفت: تکمیل مصلای فاروج به 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
حجت الاسلام قلیزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه ساخت مصلای نماز جمعه در شهر فاروج، اظهار کرد: عملیات ساخت این مصلا از حدود 17 سال پیش آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 9 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده است، افزود: این در حالی است که برای تکمیل ساختمان مصلای فاروج به بیش از 20 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده ادامه داد: بخش اعظم بودجه 9 میلیارد ریالی هزینه‌شده برای ساخت پروژه مصلای نماز جمعه فاروج از محل بودجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تأمین شده و در این زمینه بودجه‌ها و اعتبارات دولتی محدود بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: البته در ساخت مصلای مرکز این شهرستان حدود 500 میلیون ریال نیز از محل مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر با مدیرعامل شرکت پست کشور به منظور اختصاص ساختمان این شرکت در فاروج به پروژه مصلا، اظهار کرد: با توجه به مجاورت ساختمان شرکت پست فاروج با ساختمان جدید مصلا، تلاش می‌شود تا این ساختمان نیز به پروژه مصلا اختصاص یابد ولی در این زمینه برخی گره‌های قانونی وجود دارد که اکنون رفع آن‌ها از سوی نماینده مردم شهرستان فاروج در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده همچنین با اشاره به بازدید اخیر حجت‌الاسلام ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از پروژه مصلای فاروج، خاطرنشان کرد: در این بازدید معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه و مشکلات آن قرار گرفته و نسبت به رفع برخی موانع و مشکلات قول مساعد دادند.

 

امام جمعه فاروج در ادامه از ایجاد برخی تغییرات در نقشه مصلای جدید این شهر خبر داد و گفت: در این پروژه ساخت مهدکودک آدینه نیز پیش‌بینی شده است هرچند که فعالیت مهدکودک آدینه تنها مختص به روزهای جمعه نبوده و در سایر ایام هفته نیز پذیرای کودکان و فرزندان نمازگزاران و مردم متدین شهر فاروج خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در پروژه مصلای شهر فاروج فضاهایی چون کتابخانه، مهمان‌سرا و پایگاه مقاومت بسیج پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: افزون بر این در حاشیه پروژه مصلا نیز 14 واحد تجاری ساخته می‌شود که عواید آن صرف تأمین هزینه‌های جاری مصلا هزینه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده تصریح کرد: اگرچه برای تکمیل پروژه مصلای فاروج به اعتبار و زمان بیشتری نیاز است اما تلاش می‌شود ساختمان مصلا تا پیش از پایان ماه مبارک رمضان قابل استفاده شده و نماز عید فطر امسال در ساختمان جدید مصلا اقامه شود.

 

گفتنی است، ساخت مصلای شهر فاروج سال 76 در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع با زیربنای سه هزار و 400 مترمربع، با استفاده از کمک‌های مردمی، شهرداری و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آغاز شد و اگرچه قرار بود طی چهار یا پنج سال به اتمام برسد اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، این پروژه تا سال 88 همچنان بدون پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی باقی ماند.

 

سال 88 با پیگیری‌های انجام‌شده، ساخت مصلای فاروج از سر گرفته شد و حدود 20 درصد نیز پیشرفت فیزیکی کرد اما باز هم به دلیل نبود اعتبارات لازم، این پروژه در مرحله فونداسیون و ستون‌ها باقی ماند./302/9314/ب1

ارسال نظرات