۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۸۳۶
رئيس تبليغات اسلامي پاكدشت:

مناجات، یکی از امور مهم پیشوایان دین است

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت گفت: از فضیلت‌های ماه شعبان این است که طبق برخی روایات، نیمه این ماه شب قدر به شمار آمده و پیشوایان دین به احیاء آن سفارش و تأکید کرده‌اند.
حجت الاسلام حسين اردستاني پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام حسين اردستانی رئيس تبليغات اسلامي شهرستان پاكدشت صبح امروز در جلسه مديران اين اداره، گفت: ماه شعبان، برای انساني كه به‌سوی خدا قدم برمي دارد یکی از ماه‌های پر فضیلت سال است؛ زیرا شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند که از ستارگان آسمان ولایت و امامت به شمار می‌آیند، در ماه شعبان دیده به جهان گشوده‌اند.

 

وي افزود: ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سوم شعبان، حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در چهارم شعبان، حضرت امام سجاد(ع) در روز پنجم، و ولادت پر خیر و برکت حضرت ولیعصر(عج) در نیمه این ماه معظم است.

 

حجت الاسلام اردستاني ادامه داد: از دیگر فضیلت‌های این ماه این است که طبق برخی روایات، نیمه این ماه شب قدر به شمار آمده که پیشوایان دین به احیای آن سفارش و تأکید کرده‌اند، به علاوه اينكه این ماه بزرگ منسوب به رسول گرامی اسلام(ص) است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاکدشت ضمن سفارش به قرائت مناجات شعبانیه در اين ماه، عنوان داشت: یکی از کارهای مهم بزرگان و پیشوایان دین در این ماه، مناجات با خداوند متعال است، از جمله این مناجات، مناجات معروف شعبانیه است که از حضرت امیرمؤمنان(ع) و اهل بيت وارد شده و در این ماه می‌خواندند.

 

این مقام مسؤول در پايان با اشاره به فرازهایی از این مناجات اذعان كرد: اگر خدا ما را محروم کند، چه کسی به ما روزی مي دهد و اگر ما را خوار کند، چه کسی ما را یاری دهد؟/203/804/ب1

ارسال نظرات