۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۲۵۹۰۵
آیت الله مجتهد شبستری:

گفتمان اهل بیت باید برای جوانان تبیین شود

امام جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در ترویج گفتمان اهل بیت (ع)، گفت: دشمن امروز به دنبال ترویج اسلام های تقلبی است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مشترک برگزاری مناسبت های مذهبی استان، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، تبریز را شهری مذهبی و دینی خواند و اظهار داشت: مراسمات مذهبی در تبریز باید گسترده تر و با کیفیت تر از سایر شهر ها برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه نیمه شعبان روز میلاد امام عصر(عج) و منجی عالم بشریت است، خاطرنشان کرد: اجرای تمامی احکام الهی به دست آن حضرت و در دوران ظهور آن حضرت رخ خواهد داد و باید مراسماتی در شان آن امام عزیز که حی و حاضر هست، برگزار شود و در ترویج فرهنگ مهدوی کم کاری نشود.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط فعلی که هجمه های شدیدی علیه اسلام ناب محمدی، انقلابی و تشیع در حال اجرا است، افزود: دشمن کاری به کار اسلام آمریکایی و تشیع لندنی ندارد و حتی برای ترویج آن سرمایه گذاری هم می کند، چرا که این اسلام های تقلبی آمیخته شده با خرافات و یک مشت مسائل پوچ بوده و به ضرر اسلام ناب است.

 

وی، افزود: نباید مراسمات و عزاداری هایی برگزار شود که موجب هتک حرمت ائمه معصومین(ع) باشد، نباید به دست بیگانگان سوژه داد، این مراسمات نباید صرفا یک اجتماع معمولی باشد، چرا که شرایط فعلی ایجاب می کند تا مراسمات گسترده و غنی برگزار شود.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر چندین سال قبل یک کسروی وجود داشت تا علیه اسلام و تشیع قدم بردارد، امروز صدها کسروی وجود دارد که علیه اسلام و تشیع در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ستاد مشترک باید سعی کند جوانانی که به دام اسلام آمریکایی و تشیع لندنی می افتند را نجات دهد و در این مسیر از تلاش های شبانه روزی دریغ نکند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده فضای مجازی، اینتریت و شبکه های اجتماعی و بهره گیری از این ظرفیت عظیم، ادامه داد: تنها یک حرکت و برگزاری جلسه مدح و مصیبت اهل بیت(ع) کافی نیست و باید گفتمان اهل بیت(ع) برای جوانان تبیین شده و در فضای مجازی پخش شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به فعالیت اسلام های تقلبی، افزود: علت چاپ اندک کتب بهائیت به خاطر این است که اگر این کتاب به طور گسترده پخش شود آبروی شان می رود، چرا که پر است از مسائل خرافی که هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت ها و ابزار های جدید بهره برد و از آن ها غفلت نکرد، خاطرنشان کرد: در ترویج احکام و مباحث دینی باید از ابزارآلات نوین از جمله فضای مجازی بهره برد و استفاده کرد./854/202/ب3

ارسال نظرات