۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۲۵۹۲۱
حاشیه های سفر رییس جمهور به کرمان؛

از تجمع کشاورزان تا سر دادن شعارهای ضد استکباری

سفر رییس جمهور و هیات دولت به کرمان با اعتراض و تجمع کشاورزان جیرفتی و سر دادن شعارهای ضد استکباری همراه بود.
تجمع پیازکاران جیرفتی مقابل فرمانداری جیرفت سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور امروز با حضور در جمع مردم کرمان سفر استانی خود را به این استان آغاز کرد.

 

شروع مراسم ساعت 9 صبح اعلام شده بود؛ پرواز رییس جمهور در حدود ساعت 10 در فرودگاه کرمان به زمین نشست و وی ساعت 11 به محل مصلای امام علی(ع) کرمان محل حضور مردم رسید.

 

در میان جمعیت حاضر در محل سخنرانی رییس جمهور حضور دانش آموزان و مردم اهل تسنن شهرستان های جنوبی استان قابل مشاهده بود؛ مردم دیگر شهرستان ها با اتوبوس به کرمان آورده شده بودند و عده زیادی از آنها در پارک های کنار نزدیک مصلی مشغول استراحت و صرف صبحانه بودند. سفر از شهرستان های جنوبی کرمان به مرکز استان گاه تا نزدیک 6 ساعت هم طول می کشد.

 

محوطه مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان که در اوقات نماز جمعه مملو از ماشین های مردم نماز گزار می شود با داربست و بنر محدود شده بود اما با این وجود تصاویر هوایی نشان می دهد محوطه درنظر گرفته شده نسبتا از جمعیت استقبال کننده ها پر شده است.

 

مهم ترین حاشیه سفر رییس جمهور به استان کرمان اعتراض کشاورزان پیازکار جیرفتی و تجمع آنها به همراه محصول خود مقابل فرمانداری جیرفت بود؛ این پیازکاران محصول خود را در خیابان مقابل فرمانداری ریختند.

 

از سال های پیش تا کنون مشکل همیشگی کشاورزان جنوب استان کرمان عدم رسیدگی مسؤولان و مداخله ناجوانمردانه دلالان است؛ می توان گفت تقریبا هیچ گاه محصولات کشاورزی جیرفت و کهنوج کرمان به قیمت معقولی از کشاورزان خریداری نشده و همواره در حق آنها جفا شده است.

 

صدای اعتراض کشاورزان جنوب استان کرمان که سهم عمده ای در تولید اقلام اساسی کشاورزی مانند پیاز، گوجه، سیب زمینی، هندوانه و... در کشور دارند به طور مکرر از بخش های مختلف و پربیننده خبری رسانه ملی و مطبوعات خبرگزاری ها، بارها و بارها پخش شده است.

 

رییس جمهور در صحبت های خود از شهید باهنر به شهید مرحوم مغفور باهنر که جز مفاخر استان کرمان هست یاد کرد؛ وی در ادامه صحبت های خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یاران دیرین امام و رهبری و شخصیت قابل احترام به طور مفصل یاد کرد.

 

پیش از صحبت های رییس جمهور امام جمعه و استاندار کرمان هنگام یادکردن از مفاخر استان کرمان، از آیت الله هاشمی، حجت الاسلام دعایی و سردار سلیمانی یاد کردند.

 

رییس جمهور دلاوری های سردار سلیمانی  را موجب افتخار ایران اسلامی خواند و آشنایی خود را با این سردار کرمانی به دوران جنگ تحمیلی و لشکر 41 ثارالله کرمان که آن زمان گردانی بیش نبود معرفی کرد.

 

حاشیه ای ترین قسمت صحبت رییس جمهور اصرار وی بر قصور دولت قبل در پرونده بلوکه شدن 2میلیارد دلار از دارایی های ایران توسط آمریکا و تشکیل کمیته ای برای بررسی علت این مسأله و پیگیری شدید از این خصوص بود.

 

شهر کرمان از ابتدای هفته جاری بوی بنر های تبلیغاتی به خود گرفته و در همه خیابان های اصلی و فرعی شرع پوستر ها و بنر هایی که نام ستاد مردمی استقبال از رییس جمهور هم زیر آن حک شده بود، قابل مشاهده بود.

 

عده ای هم در کرمان همزمان با ورود روحانی پرچم آمریکا را آتش زدند؛ و پلاکاردهایی با مفاهیم ضد استکباری در دست داشتند./9704/پ201/ج

ارسال نظرات