۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۹۲۵
آیت الله مصباح یزدی:

پوشیدن لباس روحانیت برکات را به سوی طلاب سرازیر می کند

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت لباس روحانیت گفت: با این لباس نباید گناه و خیانت کرد و کاری که امام زمان نمی پسندد را نباید انجام داد؛ چنین وقتی است که این لباس می تواند مریض را شفا دهد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه معصومیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: حقایق عالم از جمله قرآن ظاهر و باطنی دارد؛ آیات غیر از ظاهر، تأویلی دارد که مفسرین در این باره مسائلی را مطرح کرده اند؛ اهل سنت می گویند که تأویل آیات معاد خود روز قیامت است که کسی نمی داند روز قیامت چه موقع فرا می رسد.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در عالم موجوداتی دیده می­ شود که پوست و یا پوست هایی دارد و در نهایت به مغز آن می رسیم که می توان این را به برخی از حقایق عالم تشبیه کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره ظاهر و باطن کارها در عالم تصریح کرد: برخی از مطالب دینی به این صورت است که ظاهر و باطنی دارد؛ گاهی سؤال پیش می آید که مثلا لازمه وجود پوست برای گردو چیست؟ برخی با معارف دینی چنین معامله ای می کنند و می گویند که اینها ظاهر دین است که باید به مغز دین پرداخت؛ افرادی دیگر فقط ظاهر آن را می بینند و برخی دیگر می گویند که پوست لازمه رسیدن مغز بوده و حافظ آن است.

 

وی افزود: باید نسبت به معارف دینی و آیات قرآن چنین نگاهی داشت که قرآن ظاهر دارد که الفاظ آن است؛ چه مقدار از مسلمانان از قرآن و مفاهیم آن اطلاع دارند؟ باید الفاظ را فراگرفت، اما نباید به ظاهر آن اکتفا کرد.

 

آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: ظاهر و باطن در همه زندگی انسان مصداق دارد؛ وجود ما معلول ازدواج است؛ ظاهر ازدواج انکحت و قبلت است و آیا با گفتن این دو کلمه است که حرام زاده ها، حلال زاده می شود و یا با گفتن این دو ملتزم به رعایت قوانین شرعی می شوند؟ این کلمات ظاهر ازدواج است، اما باطن در ظاهر پوسته رشد کرده و حفظ می شود.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) درباره طلاب خاطرنشان کرد: لباس، ظاهری برای باطن است؛ طلاب با ملبس شدن، می خواهند نوکر امام زمان(عج) شوند؛ طلاب روزی با تبلس با امام زمان عهد می بندند و می گویند از آنچه که از شما می دانیم، عمل خواهیم کرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن توصیه ای طلاب اظهار داشت: طلاب با پوشیدن لباس روحانیت باطن را عینیت ببخشند و پوشیدن لباس روحانیت به منزله عقدی برای اجرا است؛ اگر طلاب لباس روحانیت بپوشند، خود را نوکر امام زمان خواهند دانست؛ با این لباس نباید گناه و خیانت کرد و کاری که امام زمان نمی پسندد را نباید انجام داد؛ چنین وقتی است که این لباس می تواند مریض را شفا داد و نباید لباس روحانیت را شوخی گرفت.

 

وی با اشاره به سخنی از آیت الله بهجت(ره) تصریح کرد: این عالم می گفت سؤال شد که آیا حضرت معصومه(س) فقط مردم قم را شفاعت می کنند یا همه شیعیان را؟ که جواب آمد که میرزای قمی برای شفاعت اهل قم کافی است؛ تلبس را غنیمت بشمارید؛ طلاب با پوشش لباس روحانیت برکات به سویشان سرازیر می شود؛ میرزای قمی این عهد را با امام زمان(عج) جدی بست و کرامات زیادی از ایشان نقل شده است./822/پ202/ج

ارسال نظرات