۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۵۹۴۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز: 

کرسی های نقد کتاب در حوزه و دانشگاه برپا شود

حجت الاسلام انوری گفت: جا دارد در سطح حوزه های علمیه و دانشکده های استان، کرسی های نقد کتاب، اگر چه با محوریت کتاب های تخصصی، برگزار شود.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در مراسم افتتاح کتابسرای انتشارات دانشگاه تبریز، با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اظهار داشت: با وجود چاپ و انتشار انبوه کتاب، آمار کتاب خوانی در جامعه کاهش پیدا کرده است.


وی کاهش میزان مطالعه در کشور را یکی از بزرگترین آسیب های فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهیان، با فرهنگ کتاب و کتابخوانی مأنوس شوند، بسیاری از مشکلات موجود جامعه و دانشگاه حل خواهد شد، متأسفانه مطالعه کتاب در جامعه دانشگاهی تنها محدود در کتب درسی شده است.


حجت الاسلام انوری، با تأکید بر انتشار کتاب برای مخاطب خاص تصریح کرد: بایستی در سطح حوزه و دانشگاه فضاسازی مناسب در امر ترویج فرهنگ کتاب خوانی صورت گیرد و با استفاده از ابزارهای مختلفی نظیر تابلو ها و بنرهای ثابت و متحرک، فضای دانشگاه به سمت کتاب خواندن تشویق شود.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: جا دارد در سطح حوزه های علمیه و دانشکده های استان، کرسی های نقد کتاب، اگر چه با محوریت کتاب های تخصصی، برگزار شود. تخصصی و عمومی بودن کتاب چندان اهمیت نداشته و همین امر کفایت می کند که کرسی نقدی در محوریت یک کتاب برگزار شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که افتتاح کتابسرا در دانشگاه تبریز، دارای اهمیتی مضاعف در حوزه فرهنگ و مطالعه است، افزود: خداوند متعال، به آخرین پیغمبرش، کتاب را به عنوان معجزه فرستاده است. از این رو فرستاده شدن قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر اکرم(ص)، گویای اهمیت ویژه کتاب است.


حجت الاسلام انوی با بیان این‌که کتاب میراث اندیشه و تفکر گذشتگان است، گفت: مادامی که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه رایج نشود، نباید انتظار ارتقای سطح آگاهی، دانایی و فرهنگ آن جامعه را داشت./935/203/ب3

 

ارسال نظرات