۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۵۹۵۳

استقبال از سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی از استقبال جوانان و نوجوانان استان از سی و نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در تمامی شهرهای استان اظهار داشت: اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه بر کسی پوشیده نیست، بایستی از این ظرفیت عظیم فرهنگی نهایت استفاده صورت گیرد.


وی با بیان این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌ عنوان متولی عالی‌ترین سطح مسابقات قرآنی در کشور است، خاطرنشان کرد: استقبال جوانان و نوجوانان برای شرکت در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم بسیار مطلوب بوده است و  نفرات برگزیده مرحله شهرستانی در مرحله استانی حضور خواهند یافت.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که برگزیدگان استانی به مرحله کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت، تصریح کرد: هدف دیگر از برگزاری این مسابقات، ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه است، چراکه اعتقاد داریم بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه كردن معارف دینی است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن که هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و از جمله مسابقاتی است که 9 رده سنی و 9 قشر شناخته شده‌ا‌ی دارد و همه اقشار مختلف مردم در هر رده تحصیلی و هر شغلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 100 نفر به سفر زیارتی کربلا، به همت این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: این اقدام از محل نیت مرحوم خانم خیرالنساء انجام می‌شود، که 50 نفر از این افراد در روز جمعه و 50 نفر دیگر نیز بعد از پایان امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند.


حجت الاسلام مصائبی افزود: شش نفر از افراد انتخاب شده، از اصحاب رسانه می‌باشند که به قید قرعه انتخاب شده‌اند و 14 نفر دیگر نیز از زوج‌های طلبه بوده و همچنین تعدادی از زائران نیز افرادی هستند که برای بار اول عازم سفر به کربلا می‌شوند.


وی با بیان این‌که تمام هزینه‌های این سفر زیارتی از محل موقوفه خیرالنساء صرف می‌شود، ادامه داد: این موقوفه قریب به 100 سال پیش وقف شده که شامل واحدهای مسکونی، تجاری، سوله و ..  می‌باشد که از عواید آن هرساله به نیات واقف آن، به طور کامل عمل می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که بخش مهمی از نیات واقفان استان مربوط به احسان و برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، گفت: سازمان اوقاف و متولیان موقوفات استان تنها موظف به انجام نیات واقفان خیراندیش هستند./935/303/ب3

 

ارسال نظرات