۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۰۶۹
مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار مدیر کل صدا و سیمای استان:

مفاخر حوزه‌های علمیه به نسل جوان معرفی شوند

حجت الاسلام والملسمین عاملی حوزه علمیه خراسان را کهن، باسابقه و از لحاظ علمی پرمحتوا توصیف کرد و با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی علما و مفاخر اين حوزه در سال‌های گذشته، گفت: مفاخر حوزه‌های علمیه به شکل شایسته و با حالت الگویی و درس‌آموز معرفی شوند.
جلسه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، عصر دیروز محسن نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی به همراه معاونین خود در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان حاضر شدند و با مدیر و دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان به گفت‌وگو نشستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار ضمن تمجید از اعلام آمادگی صدا و سیمای خراسان برای افزایش تعاملات با مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: جزئیات بحث‌های تعاملی میان مرکز مدیریت و صدا و سیما باید در اتاق‌های فکر و ستادهای ویژۀ بررسی موضوعات مختلف، طرح و بررسی شود.

 

وی افزود: مسأله‌یابی به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اتاق‌های فکر، باید در صدر اولویت‌های کاری ما قرار بگیرد

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت کارآمد و روزآمد بودن حوزه‌های علمیه گفت: باید مسائل عدیده موجود را رصد و اولویت‌بندی کرد تا تعاملات آتی بر پایه این اولویت‌ها ساماندهی شود

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، حوزه علمیه خراسان را کهن، باسابقه و از لحاظ علمی پرمحتوا توصیف کرد و با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی علما و مفاخر اين حوزه در سال‌های گذشته تصریح کرد: باید مفاخر حوزه‌های علمیه به شکل شایسته و با حالت الگویی و درس‌آموز معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه عجله و شتاب برای ساخت برنامه‌های مربوط به حوزه و معارف اسلامی کار شايسته‌اي نیست، عنوان کرد: ریل‌گذاری حرکت و ایجاد زیرساخت‌های مطلوب، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که می‌تواند نگاه نو، جدید، تحولی و سازنده را در تولید برنامه‌های دینی ایجاد کند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با انتقاد از هویت‌سازی‌های منحرفانه در مورد حوزه علمیه و طلاب گفت: حوزه علميه، پشتوانه‌ و هویتی قوی در میان مردم مسلمان و به ويژه شیعیان دارد، اما برخی از افراد منفعت‌طلب در پی انحراف هویت حوزه و طلاب در جهت خواسته‌های خودشان هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی هم‌چنین برنامه‌سازان صدا و سیما را به پرهیز از تصمیمات عاطفی و عجولانه توصیه کرد و یادآور شد: باید روی مسائل کلی، تأثیرگذار و زیربنایی تمرکز کرد تا نتیجۀ کار ماندگار شود

 

وی در پایان هنر را بهترین ابزار برای تسهیل ارائه جذاب موضوعات به جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: در برخی موارد، ضرورت ایجاب می‌کند که یک روحانی بیاید در صدا و سیما و مسأله‌ای را به طور مستقیم روشن کند اما در مورد برنامه‌های بلندمدت بیش از استفاده از یک چهره خاص باید از زبان هنر استفاده کرد./101/859/ب1


منبع:پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات