۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۰۷۳
مدیر مدرسه علمیه کوثریه:

مقام شفاعت و قراردادن ذریه امامت در نسل امام حسین پاداش الهی برای شهادت ایشان است

مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: در روایات داریم خداوند متعال در عوض شهادت امام حسین(ع)، ذریه امامت را در نسل حضرت و شفاعت را در تربت ایشان قرار داده و دعا در نزد قبه مبارک‌شان مستجاب شده است.
ولادت امام حسین

فرحناز ریاضی مدیر مدرسه علمیه کوثریه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت میلاد مبارک امام حسین(ع) گفت: بین علمای شیعه مشهور است که ولادت این امام همام روز سوم شعبان سال چهارم هجرت و با توجه به بیانات اکثر مورخین و احادیث در روز پنج شنبه بوده است.

 

وی در ادامه افزود: ابن بابویه به یک سند معتبر روایت کرده صفیه دختر عبدالمطلب که عمه پیامبر اکرم(ص) بوده، قابله حضرت فاطمه(س) در تولد امام حسین(ع) بوده است؛ بعد از اینکه حضرت زهرا(س) امام حسین(ع) را به دنیا آوردند، پیامبر(س) به من فرمودند نوزاد را نزد من بیاور، عرض کردم یا رسول الله اجازه بدهید نوزاد را تمیز کنم بعد به خدمت شما بیاورم؛ پیامبر(ص) فرمودند خداوند او را پاک و مطهر نموده است، سپس پیامبر زبان مبارک‌شان را در کام نوزاد نهادند و نوزاد زبان مبارک پیامبر(ص) را مکیدند؛ صفیه می‌گوید دیدم که شیر و عسل از کام مبارک پیامبر(ص) به کام نوزاد جاری شد، بعد پیامبر(ص) بین دو چشم نوزاد را بوسیدند و ایشان را به من دادند و گریه کردند و سه بار فرمودند خدا لعنت کند کسانی که تو را شهید می‌کنند. صفیه می‌گوید پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله چه کسانی این طفل را شهید می‌کنند، پیامبر فرمودند باقیمانده گروه ستم کننده از بنی امیه.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه بیان داشت: در روایات داریم پیامبر(ص) به امر خداوند نام این طفل را حسین گذاشتند؛ این اسم هم نام پسر هارون، شبیر است، در لغت شبیر به معنای حسین است.

 

وی اظهار داشت: کنیه مبارک امام حسین(ع)، اباعبدالله و القاب ایشان رشید، طیب، وصی، سید، زکی، مبارک و شهید است؛ ایشان تنها امامی هستند که شش ماهه به دنیا آمدند و فاصله سنی بین امام حسن(ع) و امام حسین(ع) همین شش ماه بوده است.

 

ریاضی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) بعد از تولد امام حسین(ع) به حضرت زهرا(س) فرمودند این نوزاد را شیر نده؛ چرا که قرار بود از کام و وجود مبارک ایشان سیراب شود و تا چهل روز ادامه داشته باشد و از شهد کام پیامبر گوشت و پوست امام حسین شکل بگیرد.

 

وی بیان داشت: با توجه به روایات در روز هفتم پیامبر(ص) برای امام حسین(ع) یک قربانی به نام عقیقه کردند و موهای سرش را تراشیدند و به وزن موهای سرش نقره صدقه دادند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: در روایات داریم زمانی که امام حسین(ع) به دنیا آمدند خداوند موکل و خازن جهنم را امر فرمودند که آتش جهنم را آن شب از اهلش بردارد و به اهل بهشت فرمودند زینت‌ها را آماده کنند؛ در زمان ولادت ایشان ملائکه فوج فوج به سمت زمین آمدند و یکی از ملائکه به نام فطرس که سال‌ها مورد غضب خداوند قرار گرفته بود و بال‌هایش را به خاطر گناهی از دست داده بود، بخشیده شد و به شفاعت امام حسین(ع) دوباره آزاد شد و خداوند متعال بال‌هایش را به او عنایت فرمودند.

 

ریاضی اظهار داشت: همچنین در روایات داریم خداوند متعال در عوض شهادت امام حسین(ع)، ذریه امامت را در نسل ایشان و شفاعت را در تربت ایشان قرار داده و دعا در نزد قبه مبارک‌شان مستجاب شده و روز‌های زیارت کنندگان را خداوند از عمرشان حساب نمی‌کند.

 

وی در ادامه افزود: راوی از امام محمد باقر(ع) پرسید وقتی مردمی که به زیارت ایشان می‌روند تا این حد فضیلت دارند، پس ثواب و درجه خود ایشان چقدر است، امام باقر(ع) می‌فرمایند ایشان ملحق به پیامبر شده و در درجه و منزلت مانند پیامبر(ص) هستند./302/966/ب1

ارسال نظرات