۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۰۸۱
امام جمعه بابل:

مدافعان حرم احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستند

امام جمعه بابل با بیان این که مدافعان حرم احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستند، گفت: مدافعان حرم درب شهادت را برای مشتاقان این مسیر گشودند.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندران در سوریه، گفت: برخی از افراد پس از دفاع مقدس تصور می کردند که درب شهادت بسته شد اما دفاع از حریم اهل بیت درب شهادت را گشود.

 

وی افزود: مدافعان حرم در حقیقت مدافعان حریم اسلام و اهل بیت(ع) برای جبران مظلومیت آنها و دفاع از آرمان ها و مقدسات هستند.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که جبهه سوریه و عراق در حقیقت جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار است، خاطرنشان کرد: امروز کانون و محور مقاومت اسلامی در دروازه های رژیم منحوس صهیونیستی رسیده است و این حرکت دامنه گسترده تری پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: بر خلاف تصور برخی افراد، که شهادت را شکست می دانند، شهدا درب شهادت را برای دیگر افراد برای رسیدن به هدف نهایی می گشایند.

 

حجت الاسلام روحانی فضای ایجاد شده در سراسر کشور را پس از اعلام شهادت جمعی از رزمندگان مازندران در جبهه حلب مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز فضای استان مازندران که بیش از 10 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است، مملو از فضای معطر به ایثار و شهادت شده است و موج عظیم جوانان خواهان حضور در سنگر دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه هستند.

 

امام جمعه بابل با اشاره به رشادت های مردم مازندران در طول 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: لشکر خط شکن 25 کربلا در طول دفاع مقدس لشکری خط شکن بود که مقام معظم رهبری از رشادت های مردم مازندران در سنگر انقلاب و دفاع مقدس بارها تقدیر کردند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت دو نفر از شهرستان بابل در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه، تصریح کرد: شهرستان بابل با تقدیم بیش از 1700 شهید در طول دفاع مقدس دارای بالاترین تعداد شهدا در سطح شمال کشور است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به جایگاه فرهنگ جهاد و شهادت در فرهنگ شیعه، اظهار داشت: مدافعان حرم احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در فضای کنونی جامعه اسلامی ما شده اند.

 

وی ادامه داد: مدافعان حرم انسان‌های بصیری هستند که ثابت کردند آنچنان مستحکم در پای ارزش ها ایستاده اند که محبت دنیا قادر به تسخیر دین آنها نیست.

 

امام جمعه بابل با تبریک شهادت مدافعان حرم مازندرانی، تأکید کرد: شهادت در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های متعالی اسلام عزیز آنقدر دارای اهمیت و جایگاه بالایی است که نصیب هر کس نمی شود.

 

وی فرهنگ شهادت را یک عامل مهم در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب دانست و گفت: نباید فرهنگ شهادت در جامعه غریب بماند، بلکه نسل جدید ما با آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت راه رفاقت با شهدا را بیاموزد./1313/302/ب2

ارسال نظرات