۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۲۶۰۹۹
نویسنده و پژوهشگر حوزوی:

حضرت عباس الگوی کامل ولایت پذیری در جامعه اسلامی/ ضرورت تبعیت محض از دستورات ولی فقیه

حجت الاسلام غیاثی کرمانی با اشاره بر ولایت‌ پذیری حضرت ابوالفضل العباس(ع)، گفت: ولایت پذیری قمربنی هاشم(ع) در هر مقطع و زمینه ای برای ما الگو است و ضرورت تبعیت محض از دستورات ولی فقیه را به ما گوشزد می کند.
حجت الاسلام غیاثی کرمانی

حجت الاسلام سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ولادت قمربنی هاشم(ع) و روز جانباز اظهار داشت: حضرت عباس(ع) صاحب فضایل زیادی از جلمه شجاعت، غیرت، ولایت پذیری هستند که به ایشان عبد صالح می گویند.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان روایتی از امام سجاد(ع)، گفت: امام زین العابدین(ع) درباره حضرت ابوالفضل العباس(ع) می فرمایند که عمویم «قمر بنی هاشم(ع)» مقامی دارد که سایر شهدا به مقام او غبطه می خورند.

 

وی ادامه داد: حضرت عباس(ع) سخنان و اقداماتی معصومانه داشتند و از بصیرت بالایی برخوردار بودند؛ امام علی(ع) فرزندان دیگری هم داشتند اما یاد و خاطره ای از آن ها در تاریخ باقی نمانده و برخی حتی اسم آن ها را نمی دانند؛ این در حالی است که حضرت ابوالفضل عباس(ع) شهرت بالایی دارند.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: حضرت عباس(ع) هیچ‏گاه اباعبدالله الحسین(ع) را «برادر» صدا نمی کردند و با توجه به این که مادر بزرگوار امام حسین(ع)، حضرت صدیقه طاهره(س) بود، احترام ویژه ای برای فرزندانشان قائل بودند.

 

وی درباره ولایت پذیری قمر بنی هاشم(ع) ابراز کرد: ولایت پذیری حضرت عباس(ع) باید الگوی ما باشد؛ ایشان همیشه رأی و نظر مولای خود را بر نظر خود ترجیح می دادند؛ در واقعه عاشورا به فرمان ولی خود به جای این که در آن لحظه حساس به جنگ با کفار بپردازد، مأمور می شود که آب به خیمه ها برساند و در راه تحقق آن جان خود را فدا می کند.

 

حجت الاسلام غیاثی کرمانی افزود: در واقعه عاشورا زمانی که کفار برای حضرت عباس(ع) امان‏ نامه آوردند، ایشان با عصبانیت به سوی پیک دشمن رفتند و گفتند، لعنت بر تو که فکر کرده ای من مولایم را رها می کنم و به شما پناه می آورم.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: ولایت پذیری و پذیرش رهبری قمر بنی هاشم(ع) در هر مقطع و زمینه ای برای ما الگو است؛ متأسفانه برخی ولایت پذیری ندارند و نظرات خود را در مقابل نظرات رهبر و ولایت فقیه خود بیان می کنند.

 

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار پسندیده جمهوری اسلامی ایران این است که ولادت ائمه(ع) را نام گذاری کرده اند؛ روز ولادت حضرت عباس(ع) را نیز روز جانباز قرار دادند، چرا که ایشان برای دفاع از دین و حجت خدا، تمام اجزای بدن و جان خود را فدا کردند.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این روز را روز جانباز قرار داده است تا از کسانی که در جنگ تحمیلی از دین و وطن خود دفاع کردند تقدیر شود؛ البته این تقدیر نباید سالی یک بار باشد و بهتر است که در طول سال چندین بار از این شخصیت های بزرگوار تجلیل شود./840/302/ب2

ارسال نظرات