۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۱۱۸

نخستین جلسه شورای فرهنگی روستایی در شهرستان بهار برگزار شد

رییس تبلیغات اسلامی بهار گفت: از اهداف این جلسه استفاده از توانمندی های داخلی بین مردم مناطق روستا نشین برای تقویت بنیان فرهنگی جامعه است که حاصل آن تشکیل برخی گروه های مردم نهاد شد.
شورای روستایی

حجت الاسلام جمشیدی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، از برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگی روستایی در شهرستان بهار خبر داد.

 

وی در ادامه افزود: هدف از تشکیل این شورا در روستاها را شناسایی مشکلات فرهنگی و برخورد با معضلات اخلاقی و فرهنگی، راهکارهای تقویت انسجام برنامه های جمعی است.

 

رییس تبلیغات اسلامی بهار گفت: از دیگر اهداف این جلسه استفاده از توانمندی های داخلی بین مردم مناطق روستا نشین برای تقویت بنیان فرهنگی جامعه است که حاصل آن تشکیل برخی گروه های مردم نهاد شد.

 

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی تبلیغات اسلامی از شوراهای مردم نهاد فرهنگی در روستاها تصریح کرد: برنامه های فرهنگی روستاها باید چارچوبی مشخص انجام می شد که با تشکیل این شورا، این مهم حاصل شد.

 

حجت الاسلام جمشیدی با بیان این مطلب که برای انجام کار و فعالیت فرهنگی در روستا باید از خود روستائیان استفاده شود، خاطر نشان کرد: تبلیغات اسلامی استان از برگزاری شورایی که متشکل از افراد فرهنگی روستاها باشد حمایت می کند.

 

وی افزود: فعالیت در زمینه فرهنگی باید همزمان با دیگر موارد مورد نیاز جامعه روستایی مورد توجه قرار گیرد و تشکیل این شورا گامی مهم در نیل به اهداف فرهنگی در روستا ها محسوب می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: روحانیت در این شورا نقشی محوری داشته و روحانی مستقر در روستا به عنوان رییس شورا برگزیده می شود و از اعضای شورای روستا، بسیج، کانون فرهنگی، هیأت امنا و هیأت بانوان افرادی در این شورا حضور دارند./302/979/ب1

ارسال نظرات