۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۱۸۲
امام جمعه قلعه گنج:

روحانیان معارف صحیح دین را به مردم ارائه کنند

امام جمعه قلعه گنج گفت: برای اینکه جامعه در مسیر خود در جهت صحیح حرکت کند و دچار انحراف نشود، باید روحانیت در ارائه معارف صحیح اسلام گام بردارد.
حجت الاسلام نجنو امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین نقش روحانیت در انقلاب و جامعه پرداخت و اظهار کرد: نقش روحانیت در تشکیل انقلاب اسلامی یک نقش سیاسی و حیاتی بوده است که هیچ کس منکر آن نیست و اگر روحانیت نبود اصلا انقلابی هم شکل نگرفته بود، با توجه به اینکه روحانیت در همه زمینه های مختلف در انقلاب و جامعه اسلامی پیشتاز بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه در رأس روحانیت حضرت امام(ره) به عنوان یک روحانی برجسته بودند، افزود: ایشان در این مسیر از هیچ کاری واهمه و تردید نداشت؛ همه سختی ها را تحمل کردند؛ خون رنج ها خوردند تا این انقلاب را با وجود روحانیت زنده نگه داشتند.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی برمبنای دین، قرآن و مسیر اهل بیت(ع) است و روحانیت در این مسیر دایه دار این حوزه هستند و در این راستا آشنایی بیشتری دارند و در زمینه های مختلف حرکت های جهادی خود را شروع و مردم را حمایت کردند، و هرچند هزینه های سنگینی را نیز متحمل شدند، اما توانستند نقش خود را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کنند.

 

امام جمعه قلعه گنج در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از معجزه های الهی و یکی از دلایل حقانیت این نظام و انقلاب نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی صاحب اصلی دارد، و تازمانی که سایه امام زمان(عج) بر سر این مملکت مدیریت می کند و بعد از آن نائب بر حقش مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای که بعد از رحلت حضرت امام(ره) به عنوان رهبری در ایران اسلامی هستند همان مسیر امام بزرگوار را ادامه دادند و امروز ما روز به روز شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستیم.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون دچار طوفان های بسیار سهمگینی شده است که اگر هر انقلاب دیگری بود آن انقلاب سقوط کرده بود، عنایت خدای متعال، امام زمان(عج)، رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری، روحانیان و هوشیاری مردم نگذاشت این انقلاب در مقابل این طوفان ها تسلیم شود و در مقابل استکبار جهانی به اجبار در مقابل انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب زانو زد.

 

حجت الاسلام نجنو در بخش دیگری از سخنانش به امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی اشاره  و اظهار کرد: امروز ما این امنیت را مرهون خون شهدا و روحانیت می دانیم و روحانیت در کنار اقتدار نظام، امنیت را در جامعه به وجود آوردند و از هیچ کس هراس ندارند.

 

امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: حـضرت امام (ره) در اين مورد تأكيد كرده اند و فرموده اند «براى مـردم بگوييد تا بدانند كه توطئه گران پشت پرده دست اندركارند تـا بـار ديگر روحانيت را از صحنه بيرون كنند، همان طور كه در زمان مشروطه چنين توطئه اى وجود داشت».

 

وی ابراز کرد: امروز روحانیت در بطن نظام مثل اسلام است و باید با بیداری و هوشیاری هر چه بیشتر مواظب باشیم که گرفتار خطا و انحراف نشویم، برای اینکه جامعه در مسیر خود در جهت صحیح حرکت کند و دچار انحراف نشود، باید روحانیت در ارائه معارف صحیح  اسلام گام بردارند./302/9709/ب1

ارسال نظرات