۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۲۶۱۸۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

روحانیان با عملکرد مثبت خود مردم را به دین دعوت کنند

استاد حوزه علمیه جایگاه روحانیت را در میان خلأ بین مردم و انبیای الهی و ائمه دانست و گفت: روحانیت مردم را به سمت اهل بیت (ع) سوق دهند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه تبریز در حوزه علمیه طالبیه، جایگاه روحانیت را در میان خلأ بین مردم و انبیای الهی و ائمه دانست و اظهار داشت: روحانیت مردم را به سمت اهل بیت (ع) سوق دهند.

 

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در کسوت روحانیت و حوزه های علمیه یک عنایت و لطف الهی است، خاطرنشان کرد: در برابر مشکلات و مصائب این مسیر نباید طلاب دست رد به احسان الهی بزنند و بدتر از آن در برابر مشکلات درباره این مسیر به شکایت الهی دست زد.

 

این استاد اخلاق با تأکید بر صبر بر مشکلات دوران طلبگی، ادامه داد: کسی که غرائز جنسی و شکم بارگی او را از مسیر الهی جدا کند، شقی است، روحانیت وظیفه پر کردن خلأ میان انبیا و مردم را برعهده دارند و نباید طلاب به خاطر مشکلات مادی و طعنه ها از این مسیر دور شوند.

 

وی با بیان اینکه لباس روحانیت به تنهایی حافظ نیست و انسان را از معصیت و طغیان الهی باز نمی دارد، خاطرنشان کرد: این چند متر پارچه حافظ انسان از معاصی نیست، تقوا و توجه به حضرت حق است که انسان را در برابر معاصی الهی ایمن نگاه می دارد، ارتباط با خدا انسان را در برابر گناهان قوی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به حساسیت امر روحانیت، اذعان داشت: توده مردم اهل اندیشه و تأمل نیستند، زمانی که یک روحانی در برابر مردم خراب شد، تمام دین و ائمه و انبیا زیر سؤال خواهند رفت، روحانی بد با عملکرد بد و مذهبی بد با عملکرد بد یک ضرر سنگینی به دین وارد می کند.

 

وی عملکرد آخوند بد را عامل گریز مردم از دین دانست و افزود: مردم اهل اندیشه نیستند و یک عملکرد بد را بر دین و روحانیت تحمیل می کنند و از دین گریزان می شوند، در این شرایط وظیفه طلاب و رحانیت سنگین حساس است.

 

استاد حوزه علمیه جهان امروز را جهان علم، تحقیقات و گسترش دانش خواند و خاطرنشان کرد: آیت الله خویی که حوزه های علمیه از آن متأثر اند، با درس، بحث و تدریس خویی شد، طلاب دلسرد از علوم دینی و الهی نباشند و علوم عرفان، فقه، تفسیر و دیگر علوم را با قدرت ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه اراده الهی بالاترین اراده ها است، ادامه داد: «من کان لله، کان الله له» هر کس برای خدا باشد، خدا نیز برای او خواهد بود، انسان اراده می کند و خداوند نیز اراده می کند، و اراده الهی است که تحقق خواهد یافت و به نتیجه خواهد نشست./202/854/ب1

ارسال نظرات