۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۱۹۸
طلبه جانباز:

هر روز در جبهه ۸ سال دفاع مقدس هستم

ابوالقاسم سنایی معاون آموزشی مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل استان قم، می گوید از آن جا که فضای این مدرسه با حضور طلاب و اساتید جانباز و ایثارگر، فضای خاصی شده، من هر روز حس می کنم که هنوز در جبهه 8 سال دفاع مقدس هستم.
حجت الاسلام ابوالقاسم سنایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم سنایی، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) که بنام روز جانباز نامگذاری شده است، اظهار داشت: در زمان جنگ اکثریت جوانان کشور مطیع و فرمانبردار ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی(ره) بودند و با توجه به این که حضرت امام(ره)، رفتن به جنگ را واجب کفایی می دانستند، بسیاری از افراد از دستور ایشان اطاعت و پیروی کردند.


معاون آموزشی مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع)، گفت: بنده نیز در کنار بسیاری از جوانان کشور و به منظور پاسداری از اسلام و پیروی از فرامین امام خمینی(ره) که رفتن به جنگ را واجب کفایی اعلام کرده بودند، به جنگ رفتم چرا که توان جنگیدن را در خودم می دیدم.


وی با بیان این که غیر از برادر بزرگم که در عملیات فتح المبین به فیض شهادت نائل آمد، پدر و برادر کوچکترم نیز از جانبازان 8 سال دفاع مقدس هستند، گفت: جوانانی که در جبهه های 8 سال دفاع مقدس به منظور دفاع از اسلام، میهن اسلامی و پیروی از فرمان امام خمینی(ره) می جنگیدند، اگر چه شاید همانند دیگر جوانان دنیا شور جوانی هم داشتند، اما این شور جوانی و احساسات خود را در راه صحیح قرار دادند و باعث دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور شدند.


حجت الاسلام سنایی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ، دوستان طلبه ای که در جبهه بودند و با هم آشنا شده بودیم، من را تشویق کردند که به سمت حوزه و خواندن دروس طلبگی روی بیاورم؛ بنده هم توفیق داشتم و به حوزه وارد شدم؛ رفته رفته دروس حوزوی را گذراندم و از همان ابتدای طلبگی هم وارد مناسبات طلبگی، تبلیغ در مناطق مختلف کشور شدم.


این جانباز 8 سال دفاع مقدس افزود: بعد از این که دروس حوزوی تا سطح3 را به اتمام رساندم، زمینه های شغلی در جاهای مختلف برایم فراهم بود، اما خداوند توفیق فراهم کرد که به همراه بسیاری دیگر از دوستان روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس، خدمتگذاری جانبازان را انجام دهم و از این رو به سمت راه اندازی مدرسه علمیه جانبازان قم که مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) نام گرفته کشیده شدیم.

سنایی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) به واسطه حضور طلاب و اساتید و حتی کارمندان جانباز دوران دفاع مقدس، فضای معنوی خاصی دارد، به گونه ای که احساس می کنم هنوز در فضای جنگ و دوران 8 سال دفاع مقدس هستم؛ مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) مدرسه ای است که تمام طلاب و اساتید، مسئولان و کارمندان آن از جانبازان جبهه و جنگ هستند و از این رو واقعا توفیق خدمت در این جایگاه، سعادت بسیار بزرگی است که نصیب ما شده است.

وی افزود: اگر نگوییم هر روز، اما در اکثریت روزها، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محل مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع)، جانبازان مختلف، به نوبت خاطره گویی از دوران جنگ و 8 سال دفاع مقدس دارند که بسیار شیرین و لذت بخش است.

معاون آموزشی مدرسه علمیه جانبازان حضرت ابوالفضل(ع) قم، گفت: گاهی خانواده های طلاب و اساتید جانباز مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) یا مهمانانی خارج از مدرسه، فقط برای شنیدن این خاطرات دوران جنگ، برای اقامه نماز ظهر و عصر به این مدرسه علمیه مراجعه کرده و از شنیدن آن خاطرات ناب استفاده می کنند و لذت می برند؛ حتی گاهی برخی از میهمانان به ما می گویند شما همانند ماهی درون آب که شاید از نعمت وجود آب غافل باشد، از نعمت بودن در کنار اسطورهای جنگ و دفاع مقدس غافل نشوید و قدر آن ها را بدانید.

سنایی گفت: در بسیاری از قسمت های مختلف کشور، شاید دفاع مقدس و ارزش های آن به فراموشی سپرده شده باشد و یا حداکثر فقط نامی از آن باقیمانده باشد، اما در این مدرسه علمیه به واسطه حضور جانبازان طلبه و استاد، همچنان حال و هوای جنگ و دفاع مقدس و حال و هوای معنوی آن وجود دارد؛ به واسطه این توفیق بزرگ خداوند، اگرچه ساعت های بسیاری در این مدرسه مشغول کار هستم، اما واقعا هیچ گاه از کارم خسته نمی شوم در حالی که اگر دو ساعت در جایی معطل باشم بسیار خسته می شوم.

وی در پایان افزود: خدمت به جانبازان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، نیروی مضاعفی به انسان می دهد که تا در این شرایط خوب قرار نداشته باشیم، شاید نتوانیم آن گونه که باید و شاید آن را درک کنیم./978/د101/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ایثار و شهادت

ارسال نظرات