۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۲۳۷
کارشناس مسائل سیاسی:

عربستان سعودی به دنبال بهره برداری سیاسی از مسأله حج است

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که مسؤولان عربستانی راهکارها و شرایط جمهوری اسلامی ایران برای حل مسأله معنوی حج را رد می کند، گفت: این کشور از مسأله معنوی حج برای اهداف سیاسی بهره می برد.
کعبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با حضور در برنامه «قضایا و آرا» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به سیاست های متناقض مسؤولان عربستانی در زمینه های دینی و سیاسی اظهارداشت: عربستان سعودی مسأله معنوی حج را برای پیش بردن اهداف سیاسی و نیت های ناپاک دستاویز قرار داده است.

 

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال هاست که عربستان سعودی در مسأله حج شرایط نامناسب و نامعقولی را برای پیگیری اغراض سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است و در سال های اخیر پس از شکست در یمن، عراق و سوریه به بیان مسائل و شرایط نامرتبط با قضیه معنوی حج می پردازد.

 

هانی زاده با در ادامه با بیان این که عربستان سعودی مراسم معنونی حج را بهانه ای برای فشار آوردن بر کشورهای اسلامی قلمداد می کند، ابرازداشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش فراوانی برای حل این مسأله اتخاذ کرده است و در زمان کنونی دیپلماسی برای آگاهی از اغراض عربستان سعودی را آغاز کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: چندی پیش هیأتی ایرانی رهسپار عربستان سعودی شد و به مناقشه موضوع حج و ارائه راهکارها پرداختند؛ در حالی که مسؤولان عربستانی راهکارها و شرایط جمهوری اسلامی را رد کرد و شروط نامعقولی همچون اعطای ویزا به حجاج در خارج از کشورمان است.

 

نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره عدم رابطه سیاسی عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران و این که در داخل کشورمان تنها دفتر حافظ منافع صلح دارد، تصریح کرد: عربستان عدم حضور مردم ایران برای ادای مناسک حج را دنبال می کند  و این اقدام نشان دهنده آن است که این کشور از مسأله معنوی حج برای اهداف سیاسی بهره می برد.

 

هانی زاده در ادامه گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این مسأله را در سازمان همکاری های اسلامی پیگیری می کند هر چند که این سازمان در کنترل عربستان سعودی است و دبیر کل و دبیرخانه عمومی  این سازمان از عربستان و در آن قرار دارند./9456/203/ب2

ارسال نظرات