۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۶۲۷۱

کتاب «آسیب‌ شناسی و بسترشناسی فرق» در تبریز رونمایی شد

کتاب «آسیب‌شناسی و بسترشناسی فرق» با نقد فرقه شعور کیهانی، به همت انتشارات مائده در مراسمی با حضور نویسنده اثر رونمایی شد.
فرقه هاي انحرافي کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد جوادی، نویسنده کتاب «آسیب‌شناسی و بسترشناسی فرق» عصر امروز در مراسم رونمایی آخرین اثر خود که با حضور خبرنگاران همراه بود، با اشاره به مشخصات و ویژگی های کتاب، اظهار داشت: برای انتشار این کتاب به انتشارات متعددی مراجعه کردم اما هیچ یک به دلیل ترس از تبعات آن حاضر به چاپ کتاب من نشدند.


 وی با تقدیر از حجت الاسلام میکائیل صفایی و نشر مائده که چاپ کتاب را تقبل کرده است، گفت: در تألیف کتاب «آسیب شناسی و بستر شناسی فرق» نه بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها بلکه با استناد به منابع قوی به بررسی آسیب شناسی فرقه‌ها پرداخته و کار خود را با نقد دو اثر مهم فرقه شعور کیهانی، یعنی «انسان از منظری دیگر» و «عرفان کیهانی» آغاز کردم.


جوادی با بیان این‌که کتاب دارای چنان سبک و سیاقی خاص بوده و مخاطب پس از مطالعه صاحب تحلیل شده و می‌تواند با کسب آگاهی کافی در مورد فرقه‌های مورد نظر در برابر آنها موضع گیری کند، تصریح کرد: نباید در مواجهه با فرقه‌های مختلف از اعتقادات دینی خود پسروی کنیم، این اثر گامی کوچک برای مقابله با بدعت‌گذاران دین است.


وی با اشاره به نفوذ افکار و اندیشه های فرقه‌های ضاله در جامعه و اعتقادات دینی جوانان، افزود: اگر در برابر فرقه های مختلف در زمان مناسب آن اقدام نکرده و به مقابله بر نخیزیم  پس از قوت گرفتنان، مجبور به تعامل می‌شویم در حالی که باید به موقع آگاه شویم و به موقع قدم برداریم.


نویسنده کتاب «آسیب‌ شناسی و بسترشناسی فرق» ادامه داد: فرقه های ضاله به مرور زمان و در بلند مدت بر مسائل و مشکلات اجتماعی جوامع رخنه کرده و ضربات سنگینی را وارد می‌کنند، تأثیر فرقه‌ها به عنوان یک مسأله اجتماعی پس از گذشت چند نسل خود را نشان می‌دهد.


جوادی با بیان این‌ که امروزه فرقه‌های ضاله با عناوین دیگر عرصه را برای خود مهیا کرده و مجوز فعالیت می‌گیرند، تصریح کرد: باید از همان اولین گام شکل‌گیری این فرقه ها به مقابله می‌پرداختیم نه پس از اینکه در جامعه رخنه کردند، بهتر است برخی دغدغه های اجتماعی طرح و برجسته شود تا مسائل دینی مهم، قبل از اینکه به شکاف‌های عظیم تبدیل شود، رفع شوند.


وی افزود: ای کاش به همان اندازه که به خطر و اهمیت مقابله با داعش پی برده‌ایم، در مورد تأثیر فرقه‌ها نیز به آگاهی برسیم چون اگر داعش سر می‌برد و انسان‌ها را می‌برد، فرقه‌ها نیز مردم را از دین حقیقی جدا کرده و به سمت خود می‌کشانند که این بدتر از کار داعش است./935/202/ب2

ارسال نظرات