۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۲۶۲۸۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

فرقه‌های افراطی اصل اسلام ناب محمدی را نشانه رفته اند

استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که جریان‌های افراطی شیعه و سنی ابزاری برای تحقق اهداف شوم دشمنان هستند، گفت: فرقه‌های افراطی اصل اسلام ناب محمدی را نشانه رفته اند.
اسلام ناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که جریان‌های افراطی شیعه و سنی ابزاری برای تحقق اهداف شوم دشمنان هستند، اظهار داشت: فرقه‌های افراطی اصل اسلام ناب محمدی را نشانه رفته اند.


وی با بیان این‌که فرقه های ضاله و افراطی هم در میان اهل سنت و هم تشیع از سوی آمریکا و انگلیس با اهداف از پیش تعیین شده هدایت می شوند، افزود: جریان شیرازی امامت را منهای ولایت می خواهد، این همان توطئه و تفکر شومی است که دشمنان اسلام و تشیع سال‌هاست که به دنبال ترویج آن در جوامع اسلامی هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انحرافات و خطراتی که اسلام آمریکایی در منطقه به وجود آورده است، گفت: دشمن تلاش دارد قداست ها، قباحت ها و حرمت ها را شکسته و نمادها را بی محتوا کند، برخی تلاش دارند با منحرف کردن عزاداری ها، جوانان را از مکتب واقعی ائمه اطهار(ع) دور کنند.


حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که اسلام دین رحمت، محبت و مهربانی است، تصریح کرد: در حاکمیت دینی همگی هرکسی به اندازه و جایگاهی که در آن قرار دارد، مسؤول است، اگر زندگی خود را با بندگی الهی و محبت اهل بیت گره بزنیم، سعادت دنیا و آخرت را خریده‌ایم.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بشر در ذات به دنبال رستگاری است، اظهار داشت: قرآن بیست عامل را برای رسیدن به فلاحت و رستگاری بیان می کند که همگی قابل حصول نیست؛ یکی از راه های رسیدن به فلاحت ایمان به پرورگار است، البته ایمان جدا از دانستن است، یعنی انسان بسیاری از مسائل را می داند اما باور ندارد، در حالی که ایمان یقین و باور قلبی است.


حجت الاسلام عالی تزکیه، تذهیب، توبه و بازگشت به سوی خدا را از دیگر عوامل رستگاری دردنیا و آخرت دانست و گفت: قیمت انسان بهشت است؛ اگر در دنیا انسان خود را جز به بهشت بفروشد، دچار خسران شده است و مصداق واقعی خسران کسانی مانند شمر و عمر سعد هستند که نه تنها به خیر آخرت نرسیدند بلکه دنیای خود را هم از دست دادند.


این استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که دوران تحصیل در حوزه های علمیه فرصتی برای تهذیب نفس و کسب مدارج عالی عرفانی و اخلاقی است، گفت: مردم بیش از آنکه که به گفته‌های شما توجه کنند، به رفتار و اعمال شما دقت نظر دارند، بایستی با تبلیغ عمل‌گرا دین را به جامعه بشناسانیم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات