۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۲۸۳

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

اعزام 9 زائر اولی به عتبات عالیات از محل موقوفات، برگزاری مراسم تجلیل از 400 مربی طرح ملی حفظ ، اهدای اعضای خادم افتخاری بقعه سید محمد(ع) مشهد به شش بیمار نیازمند و اسکان 180 زائرپیاده عراقی در حسینیه بیت الرقیه(س) عناوین مهم ترین خبرهای اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد مقدس بیان داشت:  در راستای اجرای امینانه نیات واقفین از محل در آمد و عواید موقوفات با نیت اعزام زائرین به عتبات و عالیات تعداد 9 نفر زائر اولی  به تفکیک پنج نفر بانو و چهار آقا از مشهد مقدس همراه با کاروان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به زیارت عتبات و عالیات اعزام می شوند.

 

وی در ادامه افزود: این تعداد زائر از بین خانواده شهدای مدافع حرم، خدام بقاع متبرکه، مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم و همچنین خدام مساجد حاشیه شهر مشهد جهت اعزام به این سفرشناسایی شده اند که برای اولین بار به زیارت عتبات و عالیات می روند.

 

حجت الاسلام ذاکری اضافه کرد: کاروان مذکور در تاریخ  پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با سوم شعبان المعظم همزمان با سالروز ولادت با سعادت سید الساجدین امام زین العابدین(ع)  جهت زیارت  به کشور عراق اعزام و به زیارت کربلای معلی، نجف اشرف ، کاظمین و سامرا مشرف خواهند شد.

 

وی در ادامه گفت: مبلغ یازده میلیون صدو پنجاه هزار ریال برای اعزام هر زائر به این سفر زیارتی در نظر گرفته شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در پایان اظهار داشت:  کلیه هزینه های این سفرمعنوی و زیارتی از محل عواید و درآمد چهار موقوفه  منطبق با نیت اعزام زائر به عتبات و عالیات  تامین شده است.

 

مراسم تجلیل از 400 مربی طرح ملی حفظ برگزار شد

 مراسم تجلیل از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان رضوی در بقعه متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر علیهما السلام شهر طرقبه برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم ابتدا محمدحسین اقبالی، حافظ برتر طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی به تلاوت پرداخت.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه در قرآن هدف از خلقت انسان را بندگی عنوان کرده است تصریح کرد: بندگی خداوند مراحلی دارد و در این راه نیاز به راهنمایی و آموزش است.

 

وی با اشاره به دلایل به بعثت انبیاء افزود: خدای تبارک و تعالی پیامبران الهی به جهت هدایت و راهنمایی مردم مبعوث کرد و کار انبیاء ارائه طریق است.

 

ایزدی هدف از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) را به کمال رساندن مکارم الاخلاق عنوان کرد و تصریح کرد: ده عنوان برای این مهم بیان شده که اولین آنها یقین است.

 

وی قناعت، صبر ،شکر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروت را از دیگر عناوین مکارم اخلاق عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: انسان مختار با انتخاب راه درست راه سعادت راه طی کند و البته که در مسیر سعادت، سختی و موانع مختلفی وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: انسان الهی با توکل به خدا، تحمل سختی و دور کردن شیاطین از خود می تواند به مقام بندگی و قرب الهی دست پیدا کند.

 

در ادامه این مراسم جعفر حسینی، مسئول طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مربیان این طرح تصریح کرد: مربیان باید قرآن آموزان خود را به حضور در محافل قرآنی و ارائه محفوظاتشان دراین محافل تشویق و ترغیب کنند.

 

وی با بیان اینکه حضور قرآن آموزان در محافل قرآنی و مسابقات قرآن شهرستان ها باعث کاهش استرس قرآن آموزان و تثبیت محفوظات آنها می شود اظهار کرد: علاوه بر کاهش استرس و تثبیت محفوظات حضور قران آموز در این محافل و کسب موفقیت در آن باعث تشویق و انگیزه آنها می شود.

 

حسینی افزود: این عوامل بر نمرات قرآن آموزان در آزمون شفاهی و کتبی طرح تربیت حافظان اهمیت بسزایی دارد.

 

مسئول طرح تربیت حافظان اداره کل اوقاف استان تاکید کرد: علاوه بر حفظ قرآن، صحیح خوانی قرائت نماز قرآن آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی  در ادامه با بیان اینکه جهت اعزام مربیان استان با مرکز تربیت مربی استان قم هماهنگی های لازم انجام شده است، تصریح کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته مربیان استان به دوره های تربیت مربی قم اعزام می شوند و با روش های نوین تدریس و کلاسداری و ... آشنا می شوند.

 

در ادامه این مراسم که با حضور بیش از 400 مربی طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد از مربیان و قرآن آموزان برتر تجلیل به عمل آمد.

 

اهدا اعضاء بدن خادم افتخاری بقعه سید محمد(ع) مشهد به شش بیمار نیازمند

 جواد کاملان مدیر اجرایی بقعه متبرکه سید محمد(ع) مشهد گفت: اعضاء بدن مرحومه زهرا خلیلی خادم افتخاری بقعه متبرکه سیدمحمد(ع) مشهد که دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی، به شش بیمار پیوند شد و حیاتی دوباره به این بیماران بخشید.

 

کاملان با بیان اینکه این خادم افتخاری بقعه از 3 ماه پیش در بستر بیماری بود و چندی پیش مورد عمل جراحی قرار گرفت افزود:متاسفانه مرحومه پس از عمل جراحی به کما رفته و پزشکان معالج مرگ مغزی را تایید کردند.

 

مدیر اجرایی بقعه متبرکه سید محمد مشهد تصریح کرد: با انتقال وی به بیمارستان منتصریه مشهد کلیه ها، کبد، قرینه دو چشم و قسمتی از پوست مرحوم به شش بیمار نیازمند اهدا شد.

 

وی افزود: مرحومه از یک سال گذشته به عنوان خادم افتخاری بقعه مشغول به خدمت بود.

 

محمد صائبی همسر مرحومه زهرا خلیلی نیز با بیان اینکه همسرم خود نیز به اهدا اعضاء رضایت داشت، گفت: از اینکه اهدا اعضاء همسرم به زندگی شش بیمار حیاتی دوباره بخشیده و آنها می توانند راحت تر زندگی کنند؛ خوشحالم.

 

یادآور می شود مرحومه زهرا خلیلی 46 سال داشت و دارای سه فرزند می باشد.

 

امامزاده سید محمد(ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد و بقعه متبرکه این امامزاده شریف در ابتدای خیابان طبرسی مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی همه روزه پذیرای خیل عظیم زائرین و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام است.

 

اسکان 180 زائرپیاده عراقی درحسینیه بیت الرقیه(س)

حجت الاسلام محمد ذاکری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد مقدس گفت: در روزهای پایانی از ماه پر برکت رجب المرجب کاروان زائرین پیاده حضرت رضا  (ع) از نجف اشرف وارد مشهد شده و مورد استقبال مردم و مسئولین این شهرستان قرار گرفتند.

 

 وی در ادامه بیان داشت: حرکت این کاروان 180 نفری از اواخر ماه جمادی الاول آغاز و پس از  68 روز پیاده روی مسیر نجف اشرف  تا مشهد الرضا (ع) را طی کردند.

 

حجت الاسلام ذاکری افزود: کاروان مذکور در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) وارد مشهد شده و جهت عرض تسلیت به محضر شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تشرف یافتند.

 

وی اضافه کرد: اسکان این زائرین از سوی اداره اوقاف ناحیه یک مشهد در حسینیه بیت الرقیه(س) واقع در اطراف حریم مطهر رضوی صورت گرفت.

 

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد ادامه داد: همچنین این کاروان پیاده به زیارت آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر (ع) شهرستان طرقبه مشرف شدند و پس از حضور در مراسم پر فیض دعای کمیل پذیرایی شده و بسته های متبرکه بقعه امامزادگان نیز به این زائرین اهداء شد.

 

حجت الاسلام ذاکری گفت: کاروان مذکور نیز دو روز میهمان امام رضا(ع) بودند و پس از سه روز اقامت در مشهد عازم نجف اشرف شدند.

 

وی در پایام بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 کاروان پیاده از کشور عراق برای زیارت امام هشتم  به مشهد الرضا مشرف شده است. /930/101/ب2

ارسال نظرات