۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۲۶۳۰۶
آیت الله مجتهد شبستری:

مدرسه سازی امری خیر در مسیر تعلیم و تعلم است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مدرسه سازی امری خیر و کاری فرهنگی است، گفت: مدرسه سازی علاوه از آنکه کار خیر و باقیات الصالحات است در حقیقت کمکی در راستای توسعه و رشد علمی کشور  است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه چهارشنبه در هجدهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی که در تالار معلم تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام روی کار های خیر تأکید فراوانی شده است، اظهار داشت: مدرسه سازی امری خیر در مسیر تعلیم و تعلم است.

 

وی با بیان اینکه هر چه را در راه خدا انفاق کنیم گم نخواهد شد، خاطرنشان کرد: کسی که انفاق می کند خدای متعال خود ضامن روزی آن شخص انفاق کننده است و هر کس هر انفاقی در مسیر الهی انجام دهد مضاعف آن را خواهد یافت و به آن خواهد رسید.

 

امام جمعه تبریز بهترین توشه الهی را تقوا و انفاق دانست و تصریح کرد: مدرسه سازی علاوه از آنکه کار خیر و باقیات الصالحات است در حقیقت کمکی در راستای توسعه و رشد علمی کشور و قدمی مؤثر در راستای افزایش سطح علمی کشور است.

 

وی مدرسه سازی را کاری فرهنگی و بجا خواند و اظهار داشت: مدرسه سازی موجب توسعه و رشد کشور می شود، توسعه کشور در گرو دانش و تعمیق علمی جوانان این مرز و بوم است و مدارس در واقع محل تحصیل، تعلیم و تعلم است، اگر امروز در زمینه های فناوری و صنایع دفاعی و موشکی پیشرفت کرده ایم به واسطه کار نیک خیران مدرسه ساز است که بسیاری از دانشمندان کشور در همین مدارس خیرین درس خوانده اند.

 

عضو خبرگان رهبری مدرسه سازی را یک عبادت و امری خیر و بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: اگر ما در عرصه های مختلف صاحب فناوری شده ایم و به برکات فراوانی دست یافته ایم، کار همین جوانانی است که در این مرز و بوم تحصیل و در توسعه علمی تلاش کرده اند.

 

وی با تأکید بر توجه به مناطق محروم و نیازمند کشور در امر مدرسه سازی و تعلیم و تعلم، بیان داشت: مناطق محروم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد چرا که آن مناطق هم محروم هستند و هم به برنامه های فرهنگی و احداث مساجد و مدارس نیاز دارند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر ترمیم بافت فرسوده برخی مدارس، ادامه داد: بسیاری از مدارس استان فرسوده و قدیمی هستند و باید بازسازی شوند تا منجر به حادثه نشوند و دانش آموزان در محلی امن به تحصیل علم بپردازند.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه براساس متون دینی باید در کار خیر تعجیل کرد، اظهار داشت: نباید کار خیر امروز را به فردا واگذار کرد و در این عالم تنها کار خیر است که برای انسان خواهد ماند، کلمه خیر در قرآن در مورد نفاق بیش از همه به کار رفته است، هرکس در حد توانایی خود، کار خیر به خصوص مدرسه سازی انجام دهد چراکه مدرسه سازی عمل صالح و به جایی است که موجب توسعه کشور می شود./854/202/ب2

 

ارسال نظرات