۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۳۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

صحيفه سجاديه منظومه‌ اي غني از معارف والاي الهي است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر بهره‌ مندي مبلغان دینی و عموم جامعه از ذخاير ارزشمند و معنوي صحيفه سجاديه در تربيت اخلاقي و عرفاني، گفت: صحيفه سجاديه منظومه‌اي غني از معارف والاي الهي است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه را یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) معرفی کرد و گفت: امام سجاد(ع) براي معنويات پشتوانه علمي قرار داد و صحيفه سجاديه آن حضرت استدلال‌هاي مختلفي از قرآن، فلسفه، حکمت، حکمت عملي و نظري را جمع‌آوري کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر بهره‌مندي مبلغان دینی و عموم جامعه از ذخاير ارزشمند و معنوي صحيفه سجاديه در تربيت اخلاقي و عرفاني، گفت: صحيفه سجاديه منظومه‌اي غني از معارف والاي الهي است.

 

وی با بیان این که صحیفه سجادیه اثری گرانبها و میراث جاویدان نبوت و اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: این اثر معنوی و ارزشمند امام سجاد(ع) از نگاه معرفتي و عرفان اصيل اسلامي به عنوان منبعي عظيم و سرشار شناخته شده است.

 

وی با بیان این که اين بينش عميق امام سجاد(ع) در مجموعه ارزشمند صحيفه سجاديه جمع آوری شده که با توجه به معاني بلند و باشکوه آن کمال و معرفت در دل مي تراود، افزود: امام سجاد(ع) در دوران امامت خود راه هايي نظير تريبت، بخشش، علم، عرفان و ايثار را به انسان ها در کتاب صحيفه سجاديه يادآور شده و جامعه اي که اين کتاب بزرگ داشته باشد نبايد جذب عرفان هاي کاذب شود.

 

حجت الاسلام شکریان امام سجاد(ع) را احياگر ارزش هاي اسلام و مذهب تشيع دانست و گفت: دوره اي كه امام سجاد(ع) در آن زندگي مي كرد دوراني بود كه همه ارزش هاي ديني دستخوش تحريف و تغيير شده بود و امام(ع) آن را احيا كرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اقدامات امام سجاد(ع) مانع نابودی اساس تشیع شد، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) توانست شيعه را حياتي نو ببخشد و زمينه را براي فعاليت هاي آينده امام باقر و امام صادق(ع) فراهم كند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امام سجاد(ع) در طول سي و چهار سال فعاليت خود، شيعه را از يكي از سخت ترين دوران هاي حيات خويش عبور داد، تصریح کرد: انتشار جملات زيباي امام سجاد(ع) در قالب دعا همه را به خود جذب مي كرد و این یکی از اقدامات ارزشمند آن امام همام بود.

 

وی با بیان این که امام سجاد(ع) توانست از دعا براي بيان بخشي از عقايد خود استفاده كند، ادامه داد: ایشان با این اقدام اثربخش بار ديگر تحركي در جامعه براي توجه به معرفت و عبادت و بندگي خداوند ايجاد کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقصود اصلی امام سجاد(ع) در دعاها معرفت و عبادت بود، خاطرنشان کرد: از صحيفه سجاديه امام سجاد(ع) به زبور آل محمد ياد مي‌شود كه اين صحيفه از نظر معنا، غني و از نظر اين كه نحوه ارتباط انسان با خداوند متعال را تقويت مي‌كند بسيار ارزشمند است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که امام سجاد(ع) به همت والاي خود فكر و انديشه علوي را توسعه داد، تأکيد کرد: لقب زين‌العابدين(ع) براي ايشان بدان معنا بود كه حضرت زينت انسان‌هاي عابد بودند.

 

وی با تبيين راه‌هاي صحيح عبادت، الگوي شيعيان را در عبادت صحيح و خالصانه، امام سجاد(ع) معرفي كرد و اظهار داشت: همان گونه كه در روايت معصومين(ع) آمده است، خداوند انسان‌ها را خلق نكرد مگر براي عبادت كه همان شناخت خداوند است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام سجاد(ع) پیام وحی را با شیوه ای اثربخش به ژرفای جان انسان ها رساند، گفت: صحيفه سجاديه يادگار ارزشمند امام سجاد(ع) است که راه رسيدن انسان به سعادت در آن تبيين شده است./1317/302/ب2

ارسال نظرات