۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۴۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

تربیت نفوس مستعد و نظام‌سازی دینی از وظایف حوزه علمیه است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که تربیت نفوس مستعد، ایجاد زمینه‌های هدایت و نظام‌سازی دینی، از وظایف حوزه علمیه است، گفت: جزمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در مدیریت حوزه علمیه خراسان است.
حجت الاسلام رییسی حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در دومین نشست های پیش روی حوزه علمیه خراسان که با حضور 350 نفر از مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران حوزه علمیه خراسان بزرگ برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه شعبان و ارج نهادن به تلاش های حوزه علمیه خراسان بزرگ، گفت: تربیت نفوس مستعد، ایجاد زمینه‌های هدایت و نظام‌سازی دینی، از وظایف حوزه علمیه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با طرح این سوال که دولت در نظام مبتنی بر دین چه تعریفی دارد و وظیفه دولت در نظام دینی چیست؟ اظهار داشت: آنچه در رفاه و عدالت برای زندگی انسان معاصر اتفاق می افتد در پرتو دولت هدایت است.

 

وی در ادامه تحقق رفاه و عدالت اجتماعی را منحصر در ایجاد نظام فکری مبتنی بر هدایت مردم دانست و افزود: همه اجزاي حوزه علمیه همواره باید حامی نظام اسلامی باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه ضرورت توافق بر گفتمان رهبر معظم انقلاب به عنوان گفتمان غالب است، اظهار داشت: امروز گفتمان در حوزه های علمیه غایات شریعت را تحقق می بخشد.

 

وی در ادامه به دیدارهای اخیر خود با مراجع عظام تقلید در قم و دغدغه ایشان در ارتباط با حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و افزود: پیش از این به لحاظ ثبوتی حرکت‌های بسیار ارزشمندی در ارتباط با حوزه علمیه خراسان صورت گرفته است که البته باید به لحاظ اجرایی و اثباتی نیز گام‌هایی برداشته شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی همچنین به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه علمیه خراسان تاکید و خاطرنشان کرد: پایه‌گذار برخی از فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های علمیه كشور همچون قم انجام می‌شود، دانش‌آموختگان و استعدادهای درخشان حوزه‌ علمیه خراسان هستند.

 

وی مباشرت مدیران در کارهایی اجرایی را خیلی مهم دانست و افزود: مهم ترین نقش در حوزه علمیه مدیریت است و آنچه که در اثر تجربه ثابت شده نقش مدیران نقش بسیار تعیین کننده ای در کارهای اجرایی می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان به سه عنصر مهم و موفق در حوزه علمیه خراسان اشاره و خاطر نشان کرد: جزمیت علمی، عزم عملی و حزم و دوراندیشی سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در مدیریت حوزه علمیه خراسان است./202/859/ب1

ارسال نظرات