۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۴۶۸
سخنگوی وزارت ارشاد: 

نگرش بسته و سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر جایز نیست

نوش آبادی در تبریز گفت: عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر باید رعایت شود تا هنر متعهد داشته باشیم.
دکتر نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های امروز هنری جامعه فرهنگی تحقق شعار سال است.


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی بایستی با زبان هنر فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: لازمه عمل به اقتصاد مقاومتی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک گرفتن از ظرفیت های هنری کشور است، بنابراین باید در زمینه اقتصاد مقاومتی بتوانیم فعالیت هایی را انجام دهیم.


نوش آبادی با تأکید بر این‌که مقدمه گفتمان سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی با کمک از ابزارهای هنری و رسانه‌ای ممکن خواهد بود، تصریح کرد: زمانی می توانیم در اقتصاد پیشرفت کنیم که به حوزه هنر اهمیت قائل شویم و این فرموده مقام معظم رهبری که هنر را مهم تر از اقتصاد معرفی می کنند.


وی با تأکید بر این‌که آموزه های اسلام تأکید بر هنر و هویت دینی و اعتقادی دارد، تصریح کرد:  هنرمند متعهد زمانی معنا دارد که به اسلام و سبک ایرانی اسلامی نگرشی متفاوت داشته و از هویت ملی و اسلامی کشور دفاع کند، ایرانی چهره تمدن ساز در دنیا دارد و باید احیاگر تمدن ایرانی و اسلامی در جهان امروز باشیم.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به خلاقیت و ایده های به‌روز در ساحت فرهنگ و هنر گفت: جبهه گیری ها دردی را دوا نمی کند البته باید سوء استفاده از هنر کنار گذاشته شود، اعتقاد دارم هنر مقدس است، لغو برخی از برنامه های هنری که مجوز دار است، به مصلحت کشور نیست.


 نوش آبادی با بیان این‌که هنر باید متعهد باشد و در جهت ترویج اخلاق عمل کند، افزود: اگر درست عمل نکنیم در خارج از مرزها برای برنامه های فرهنگی ما برنامه ریزی می کنند و ابتکار عمل را نخواهیم داشت، اقتضا امروز کشور زمینه سازی و توجه برای فعالیت های تئاتری، فیلم، رسانه ای و دیگر رشته های هنری و فرهنگی است.


وی با تأکید بر این‌که نباید در هنر نگرش ها بسته و سلیقه ای باشد، افزود: بر این اساس عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ و هنر باید رعایت شود تا هنر متعهد داشته باشیم، از سوی دیگر نقش و جایگاه فرهنگ و هنر آذربایجان بر کسی پوشیده نیست، چراکه تبریز آغازگر حرکت های فرهنگی، هنری و حتی سیاسی بوده است.


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از عملکرد دوساله خود در خانه فرهنگ تبریز اظهار داشت: در طول مدت فعالیتم سعی داشتم تعداد برنامه های مشارکتی با سایر سازمان ها را افزایش دهم، که خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز حاصل شد.


وی با بیان این‌که در حوزه فرهنگ، استمرار و مداومت گشایشگر است، گفت: باید وامدار هنرمندان باشیم و عزت آنها را حفظ کنیم، باید فضایی ایجاد کنیم که مردم بتوانند به حوزه های مورد علاقه شان وارد شوند، نگرش‌های بسته در حوزه فرهنگ و هنر جایی ندارد./202/935/ب1

ارسال نظرات