۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۴۷۷
امام جمعه بندرعباس:

معرفی امام سجاد بهترین روش برای مبارزه با عرفان های نوظهور است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان شناخت ابعاد مختلف زندگانی و شخصیتی امام سجاد(ع) را بهترین عامل برای مبارزه با تبلیغات سوء شبکه های خارجی و عرفان های نوظهور دانست.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگرازی رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در همایش امام سجاد(ع) محور وحدت اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی، اظهار داشت: در عصری که یهود و نصاری که دو دین جدا بودند با هم متحد شدند چرا ما که دین و کتاب مان یکی است خود را از یکدیگر جدا بدانیم و متحد نشویم.
 

وی افزود: اختلافات بین شیعه و اهل سنت و دیگر ادیان هیچ ریشه دینی ندارد، مگر امام صادق(ع) با امام شافعی دعوا داشته اند که ما نیز این راه را ادامه دهیم؟ اگر این طور بود ما نیز راه آنان را ادامه می دادیم و دعواهای ما اصل و ویشه دینی به خود می گرفت، اختلاف و دعواهای امروزی بین مذاهب از سر هوای نفسانی است.
 

امام جمعه بندرعباس، وحدت و یکپارچگی بین مذاهب شیعه و اهل سنت در استان هرمزگان را الگویی برای همگان خواند و گفت: وقتی درک صحیحی از یک مسأله جا بیفتد و به فرهنگ تبدیل شود دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت.
 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: انسان در زمان حیات خود به هدایت های ائمه اطهار در همه بخش ها نیازمنند است همانطور که به آب و هوا نیاز دارد، برخی از این نیازها در برخی از مقاطع بیشتر احساس می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) گفت: عامل حفظ اسلام و مسلمانان در این است که ثروت در دست کسانی باشد که بدانند و معتقد باشند که در این ثروت خداوند نیز حق دارد که باید به فقرا ببخشد و افزون بر آن کارهای خیر دیگری را نیز انجام دهد و نابودی اسلام و مسلمین نیز بستگی به این دارد که آن فردی که ثروت در اختیار دارد نداند و معتقد نباشد که در این ثروث، خداوند نیز حقی دارد و افزون بر آن کاری دیگری انجام ندهد.
 

وی ابراز داشت: اگر ثروتمندان حق خداوند را ادا کنند هیچ جوانی مجرد نمی ماند، فقر عامل فساد و انحرافات اجتماعی است که ثروتمندان مسبب اصلی آن هستند، این ثروتمندان بی درد جامعه باید بدانند که فقر و مشکلات مالی جامعه را به شدت تهدید می کند.
 

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: اگر حق خداوند در این ثروت های انباشته شده ادا شود بخش اعظمی از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه کاهش و رو به نابودی می رود.
 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امام سجاد(ع)، مایحتاج 100 خانواده فقیر را بدون اینکه خود بدانند تامین می کرد، ثروتمندان جامعه ما نیز باید با تاسی از این اقدام خوب امام سجاد(ع) به کمک فقرای جامعه بشتابند.
 

وی در ادامه اذعان داشت: امروزه جامعه به الگوگیری از سیره ائمه اطهار و رسیدگی به حال مستمندان نیازمند است، ثروتمندان به این سیره بنگرند و با پیروی از آن جامعه اسلامی را بسازند.
 

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه مردم ایران فقیر نیستند و ثروت به دست نااهلان است گفت: ثروتمندان اگر چه چشمشان کور است اما شم اقتصادی قوی دارند و در صورتی که احساس کنند یک بانک در فلان کشور سود بیشتری به سپرده های آنان می دهد بلافاصله بدون در نظر گرفتن شرایط فقرا، سرمایه خود را به بانک در کشور هدف انتقال می دهند.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شناخت ابعاد مختلف زندگانی و شخصیتی امام سجاد را بهترین عامل برای مبارزه با تبلیغات سوء شبکه های خارجی و عرفان های نوظهور دانست.
 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تولید داخلی و استقبال و حمایت از آن برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی امری ضروری است در غیر این صورت هیچ توفیقی در این راستا حاصل نمی شود.
 

وی تاکید کرد: صرفه جویی در زمینه مصرف آب، برق، گاز و ... نیز نوعی کمک به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است./202/851/ب1

ارسال نظرات