۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۴۸۸

همایش استانی امام سجاد محور وحدت اسلامی در بندرعباس برگزار شد

همایش استانی امام سجاد محور وحدت اسلامی با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمع کثیری از علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
امام سجاد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی علامه زاده دبیر همایش امام سجاد(ع) در همایش استانی امام سجاد محور وحدت اسلامی که امروز در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد گفت: این همایش در هر منطقه ای از کشور که برگزار شود نام هرمزگان در کنارش می درخشد و مراجع تقلید نیز در راستای برگزاری هر چه بهتر این همایش راهگشا بوده و حمایت کردند.

 

وی با بیان اینکه کنگره امام سجاد(ع) در 5 سال متوالی و هر بار با یک پیام از مراجع تقلید برگزار شده است افزود: این کنگره به صورت بین المللی برگزار و اندیشمندانی از داخل و خارج از کشور به تبیین شخصیت والای این امام همام می پردازند.

 

دبیر کنگره امام سجاد(ع) از تالیف 5 کتاب با مضامین شخصیت امام سجاد(ع) خبرداد و تاکید کرد: متفکران، اندیشمندان، اساتید و فرهنگیان در راستای هر چه پربارتر برگزار شدن ششمین کنگره امام سجاد(ع) ورود کنند.

 

علامه زاده با اشاره به بیان دو مقوله مهم اعم از نکاتی پیرامون مرزبانی و حقوق شهروندی تصریح کرد: برای تحقق این دو مهم، به ترتیب مرزبانان و شهرداران به نکات مهم بیان شده توجه و اهتمام ورزند.

 

سپس شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس پیرامون شخصیت والای امام سجاد(ع) مطالب مبسوطی را بیان کرد و با اشاره به صحیفه سجادیه به عنوان یادگاری از امام سجاد(ع) گفت: دعا یک اصل مهم در دین بوده و ترویج دهنده خواسته های انسان از خداوند است که با دعا چهره انسان مشخص می شود.

 

وی افزود: با مشاهده تحقیقات و بررسی یکی از بزرگان دین پیرامون دعا، به این نتیجه می رسیم که دعا بعد تفکرات انسان را تعیین می کند زیرا انسان در هنگام دعا بهترین چیز را از خداوند می خواهد و آنچه در تصورات زندگی روزمره وی است از خداوند طلب می کند.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: عزت دنیا و آخرت، پیشرفت همراه با موفقیت دینی خواسته انسان است و بر اساس دعا و تفکرات انسان، شخصیت وی شکل می گیرد.

 

شیخ عبدالباعث قتالی گفت: دعاکننده، دعا شونده و مضامین دعا سه ضلع یک مثلث است که اگر از سر خلوص نیت بیان شود حتما استجابت می شود.

 

وی وجود امام سجاد(ع) را محور وحدت بین امت اسلامی خواند و تصریح کرد: امام سجاد(ع) برای ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی تلاش کرد و می تواند بهترین الگو در این زمینه معرفی شود.

 

در ادامه این همایش، علی ماهیگیر از علمای اهل تسنن بندرعباس نیز ابراز داشت: در روایات متعددی نسبت به چگونگی حال فقرا و رسیدگی امام سجاد(ع) مواردی بیان شده که می طلبد به عنوان الگویی در جامعه کنونی مدنظر قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: فقر در هر جامعه ای می تواند آثار و پیامدهای شومی را از خود به جا بگذارد و منشأ بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.

 

این عالم اهل تسنن بندرعباس در بخش پایانی سخنان خود گفت: با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، می توان از بروز بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کرد.

 

گفتنی است در این همایش استانی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس پیرامون شخصیت والای امام سجاد(ع) مطالب مبسوطی را بیان کردند./202/851/ب1

ارسال نظرات