۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۲۶۴۹۰
مدیر حوزه علمیه استان قم:

نظام جدید آموزش سطح یک در مدارس علمیه اجرا می‌‌شود

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با اشاره به تصویب نظام جدید آموزش سطح یک حوزه‌های علمیه و اجرای آزمایشی آن در 12 مدرسه علمیه کشور از عملیاتی شدن این نظام جدید آموزشی در 100 مدرسه علمیه کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در اجلاس اساتید مدارس علمیه سطح یک استان قم اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند که اساس کار حوزه تعلیم و تعلم و عمل به شریعت برای خداوند متعال است؛ این ویژگی باید همواره مد نظر ما در تعلیم و تربیت طلاب عزیر باشد.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز کرد: با اهتمام شورای عالی حوزه های علمیه و با اهتمام مدیر حوزه های علمیه کشور بر اساس زمان و نیازی که احساس می شد، نظام جدید آموزش سطح یک به تصویب رسید و در 12 مدرسه علمیه کشور آزمایش شد.

 

 وی ادامه داد: برنامه جدید آموزش سطح یک در سال تحصیلی 96 ـ 1395 در بیش از 100 مدرسه علمیه در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد؛ درباره زبان عربی که از اهمیت بالایی برخوردار است و در عصر امروز نیز احساس ضرورت می شود، تدابیری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تأکید کرد: با حمایت های مسؤولان و مدیران حوزه علمیه در تابستان سال گذشته اقدام به آموزش تخصصی زبان عربی کرده ایم؛ این آموزش در سال تحصیلی جدید با شعاع وسیع تری پیگیری خواهد شد.

 

وی افزود: از زمان آغاز این طرح بیش از 1200 طلبه فقط در حوزه علمیه قم آموزش زبان عربی دیده اند؛ کلیه طلاب پایه سطح 2 در کشور تحت آموزش زبان عربی مورد نیاز قرار می گیرند که این آموزش از آموزش کلاسیک جدا است و به صورت محاوره ای انجام می‌شود./840/پ202/ی

ارسال نظرات