۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۵۱۴
سخنران مسجد مقدس جمکران:

دعا بهترین سلاح برای شکست دشمن روح است

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که دشمن ترین دشمن انسان، هوای نفس و حب دنیا است از دعا و نماز اول وقت به عنوان بهترین سلاح برای شکست این دشمنان نام برد.
دعا - نیایش - مناجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبی نژاد شب گذشته پیش از قرائت دعای پر فیض کمیل در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: حیات ابدی انسان با مرگ آغاز می شود؛ این حرف ها باید در روح و جان ما نهادینه شود و لزوم نهادینه شدن این سخنان، تفکر است.

 

سخنران و مبلغ حوزه علمیه ابراز کرد: بسیاری از ما انسان ها مرگ را می بینیم اما باور نمی کنیم که خودمان نیز روزی از دنیا خواهیم رفت؛ این دنیا همانند بازی بچه ها است و برای آزمایش انسان ها آفریده شده است.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که شک نکنید که قیامت حتما آمدنی است و مرده ها از قبر زنده می شوند؛ این وعده حق خداوند متعال است و همان خدایی که ما را در رحم مادر قرار داده است، همه را در قیامت جمع می کند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: برای چه خداوند متعال انسان ها را بعد از مرگ دوباره زنده می کند؛ برای این که پاداش و مزد انسان ها داده شود؛ یاد مرگ برای علما و صالحان شیرین و لذت بخش است و لحظه شماری می کنند که پاداش خود را دریافت کنند.

 

وی به عدالت خداوند متعال اشاره کرد و گفت: پاداش کسی که در این دنیا زحمت کشیده با کسی که به دنبال دنیا و عیاشی بوده است، یکسان نیست؛ کسی که در این دنیا سختی کشیده و از اوامر خداوند متعال تبعیت کرده رضای پروردگار را به همراه دارد.

 

حجت الاسلام نبی نژاد اظهار داشت: دشمن ترین دشمن انسان، هوای نفس است؛ نماز باتوجه و اول وقت، به قدری مهم است که آیت الله قاضی می فرمودند که هر کس نماز اول وقت خواند و عاقبت بخیر نشد، بر من لعنت بفرستد؛ وقتی که تکبیرة الاحرام نماز را گفتی باید تمام مسائل دنیایی را فراموش کنی.

 

وی ابراز کرد: تمام عبادات انسان زمانی قبول می شود که نمازش قبول شود؛ برخی افراد تمام عمر خود را نماز می خوانند اما در آخرت به اندازه یک میوه گندیده هم برای آن ها فایده ندارد؛ بهترین سلاح برای شکست دشمنان داخلی روح، دعا است.

 

سخنران و مبلغ حوزوی گفت: دعا کردن از خواسته های انسان مهم تر است؛ اگر انسان اهل دعا نباشد کسی به او کاری ندارد و کسی که تکبر می کند از دعا کردن، وارد بهشت نمی شود؛ کسی که دعا می کند، یا دعایش مستجاب می شود یا بلاها از او دور می شود.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در جنگ باطنی نیاز به مناجات و دعا داریم تا بر نفس خود مسلط شویم و ایمانمان قوی شود؛ حب دنیا سرآغاز تمام بدی ها است؛ دنیا برای امام علی(ع) مثل استخوان بدون گوشت و آب بینی بز، بی ارزش بود.

 

وی در پایان تأکید کرد: خداوند متعال به مؤمنی که وارد بهشت می شود به قدری نعمت می دهد که فقط با بخشی از آن می‌شود تمام دنیا را بی نیاز کرد؛ این پاداش مؤمنانی است که در دنیا بر هوای نفس غلبه کنند./840/پ202/ی

ارسال نظرات