۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۶۵۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

شهدای مدافع حرم حافظ و پشتیبان حریم اهل بیت هستند

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهدای مدافع حرم از گفتمانی دفاع می کنند که با این گفتمان به ظهور می رسیم، گفت: هر کس انقلاب را در عالم متزلزل نشان دهد خیانت است، چون این عزت و عظمت امروز به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است.
مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید حسین آقامیری، استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم بهشهر در مصلای این شهر با بیان این‌که امروز هر کشوری که متمایل به تفکر انقلاب اسلامی است یا هر کشوری که به ایران کمک کند مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: ما قرار است عالم را برای ظهور امام زمان آماده کنیم.

 

حجت الاسلام آقامیری گفت: برخی اعتقاد دارند که آقا خود می آید و با شعار منتظر آقا هستند و برخی با قیام و شهادت و حرکت برای آمدن آقا تلاش می کنند، ظهور تنها با دعا ایجاد نمی شود بلکه باید تلاش کنیم.

 

وی با بیان این که ایران اسلامی و ملت غیور آن نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی را در جهان نهادینه کردند، خاطرنشان کرد: امروز پرچم این نهضت از سوی ملت ایران در دنیا به اهتزار در آمده است و از آن حراست و پاسداری می کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برخی کشورهای عربی لیاقت حراست از حریم اهل بیت(ع) را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز خانه خدا در عربستان است، آما آل سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد.

 

حجت الاسلام آقامیری با بیان این‌که اکنون طلایی ترین فرصت برای گسترش اسلام است، یادآور شد: حاکمیت الله بر فرد و جامعه باید باشد و در توسعه اسلام بکوشیم. 

 

استاد حوزه علمیه گفت: تمدن اسلامی تمدن موعود است و باید به سمت تمدن الگو برویم و با چشیدن اسلام از سوی دنیا، جوانان را نیز به سمت اسلام ناب سوق دهیم که همین مسأله دشمنان و مستکبران عالم را وحشت زده کرده است.

 

وی با اشاره به این‌ که قرار است تمدن الگو را به جهان معرفی کنیم، ادامه داد: روسیه که کشور کمونیستی بود، اکنون می گوید بیایید اسلام را به جوانان ما بشناسانید تا امنیت در این کشور حاکم باشد، چرا که اسلامی که داعش مدعی دفاع از آن است تنها با جنگ، خونریزی و ناامنی همراه است.

 

حجت الاسلام آقا میری اضافه کرد: مدافعان حرم می روند تا از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع کنند و آن را صادر کنند و دشمنان اسلام چون با این گفتمان مشکل دارند نمی خواهند این پرچم پابرجا بماند و استمرار داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهدای مدافع حرم از گفتمان دفاع می کنند که با این گفتمان به ظهور می رسیم، ادامه داد: هر کس انقلاب را در عالم متزلزل نشان دهد خیانت است، چون این عزت و عظمت امروز به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است.

 

حجت الاسلام آقامیری گفت: دغدغه اصلی شهدای مدافع حرم، دغدغه انقلاب بود و باید راویان از انقلاب بگویند چرا که مدافعان حرم برای دفاع از حرم و تفکر انقلاب اسلامی رفتند و باید در ادامه راهشان استوارتر از گذشته حرکت کنیم و در مسیر ولایت باشیم.

 

وی با اشاره به این که شهدا سرمایه های گرانقدر و ماندگار نظام اسلامی هستند، بیان داشت: شهدای گرانقدر نظام اسلامی با نثار خون های پاک خود صحنه های ارزشمندی از ایثار و فداکاری را به ارمغان آوردند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ایثارگری و مجاهدت های شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در تاریخ به یادگار مانده و جاویدان و اثربخش است که باید در مسیر نورانی شهدا قدم برداریم.

 

گفتنی است؛ مازندران در درگیری های اخیر در منطقه خان طومان سوریه 13 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است. /1713/202/ب2

ارسال نظرات