۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۶۵۸۰
آیت الله سلیمانی:

نادیده گرفتن نقش جوانان، به پیشرفت و سلامت جامعه صدمه می‌زند

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: جوانان نقش مهمی در نشاط، پویایی و تحرک جامعه دارند؛ اگر این نقش نادیده گرفته شده و به مشکلات جوانان رسیدگی نشود به پیشرفت و سلامت جامعه صدمه خواهد زد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 24 اردیبهشت‌ماه، گفت: نقش جوانان در هر جامعه‌ای غیر قابل انکار است؛ جوانان سرشار از انرژی هستند و می‌توانند جامعه را به سوی پویایی و تحرک پیش ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، بیان کرد: این شهید جوان، نزدیک‌ ترین فرد از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و همچنین خلق و خو به حضرت رسول اکرم(ص) بود که جانش را در راه خدمت به امام و اسلام، ایثار کرد.

 

وی افزود: جوانان نیاز به الگو دارند؛ جوان سرشار از انرژی است، اگر اهداف متعالی پیش رویش قرار نگیرد و با الگوهایی همچون علی‌اکبر(ع) آشنا نباشند، ممکن است جذب فرهنگ منحط غرب شوند.

 

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: جوانان انقلابی ما در همه صحنه‌ها نقش خود را به زیبایی ایفا کردند؛ از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس که با هوش، بصیرت و دلاوری خود غربی‌ها را انگشت به دهان گذاشتند.

 

وی با بیان اینکه مسؤولان باید مشکلات جوانان را مورد توجه قرار دهند، افزود: آموزش و پرورش به عنوان بنیادی‌ترین نهاد آموزشی وظیفه پاسخگویی به سؤالات کودکان و نوجوانان را برعهده دارد و می تواند سبک زندگی اسلامی را در آنان نهادینه کند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزارت علوم نیز وظیفه‌اش محدود به القای کتب درسی به جوانان نیست؛ بلکه باید به اعتقادات دینی و اسلامی آنان نیز اهمیت بدهد و جوانانی مؤمن و متدین از دانشگاه بیرون آیند.

 

وی عنوان کرد: اگر جوانان جامعه را رها کنیم و به آنان توجهی نداشته باشیم، دشمنان انقلاب به طرق مختلف، از جمله شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، به راحتی در آنان نفوذ کرده و باعث تغییر فرهنگ و سبک زندگی در میان جوانان و نوجوانان می‌شوند.

 

آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به سالروز تحریم تنباکو از سوی آیت الله میرزای شیرازی، بیان کرد: روحانیت نقش رهبری، بیداری و آگاه سازی مردم، اجرای عدالت اجتماعی و پاسداری از اعتقادات آنان و همچنین انتشار مفاهیم کتاب آسمانی و تشریح سیره نبوی برای مردم را برعهده دارند.

 

وی در پایان افزود: دنیای استکبار نقش روحانیت در جامعه را به خوبی می‌داند و به همین دلیل سعی در جدایی دین از سیاست و بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت دارد تا از این طریق بتواند نظام اسلامی را به سمت نابودی پیش ببرد./831/201/ب2

ارسال نظرات