۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۶۸۳
امام جمعه سنقر:

جوانی سرمایه اصلی زندگی برای عبودیت خداوند است

امام جمعه سنقر با اشاره به این که جوانی سرمایه اصلی زندگی است، گفت: این دوران بهترین فرصت برای عبودیت و بندگی خداوند متعال است و باید از فرصت های موجود نهایت بهره را برد.
حجت الاسلام محمد باقر برقراری

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: زندگی مشترک برای کسب آرامش روانی و تعالی معنویت در زن و مرد بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام است.

 

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند متعال می فرمایند «مرج البحرین یلتقیان» و بعد می فرمایند «یخرج منهما اللؤلؤ و المرجان» یعنی دو دریای مختلف (شور و شیرین) که در کنار هم هستند و از آن دو لؤلؤ و مرجان خارج می شود، این آیه مصداق زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که مرجان زندگی آن ها ائمه اطهار علیهم السلام هستند و سراسر زندگی پر از شور و شیرینی آن ها به بندگی و عبادت خداوند متعال سپری شد.

 

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: خداوند متعال می فرماید که اگر زن و مرد با هم کنار آمده و شوری و شیرینی زندگی را تحمل کنند صاحب لؤلؤ و مرجان می شوند.

 

وی در ادامه بیان داشت: بر اساس این آیات تحمل سختی ها و مصائب زندگی نتیجه ای همچون لؤلؤ و مرجان دارد که این مروارید برای هر کس در زندگی به گونه ای معنا می شود، برای یکی به شکل صفای دل، یکی نسل صالح، یکی برکت در عمر و موارد دیگری که در زندگی هر شخص متجلی می شود.

 

امام جمعه شهرستان سنقر خاطرنشان کرد: تحمل مصائب و مشکلات زندگی مختص زن یا مرد نیست بلکه مشترک است و در زندگی مشترک نیز باید هر دوی آن ها در کنار هم مشکلات را تحمل کرده و پشت سر گذارند.

 

 حجت الاسلام برقراری یادآور شد: می توان از امتیازات و سرمایه هایی که خداوند متعال در اختیار بندگان قرار داده در جهت بندگی و عبودیت خدا استفاده کرد همانگونه که ائمه اطهار علیهم السلام اینگونه عمل می کردند.

 

وی اظهار داشت: حضرت ابوالفضل (ع) دو دستانش را به خداوند متعال هدیه کرد و خداوند دو بال در بهشت به ایشان عطا فرمود، ایشان جانش را اهدا کرد و خداوند سبحان مقام باب الحوائجی را به حضرت عباس (ع) عطا کرد.

 

امام جمعه شهرستان سنقر اذعان داشت: برخی بندگان از سرمایه هایی که خداوند به یکسان به بندگان عطا کرده است به عکس استفاده کرده و در زمره طاغوتیان و ستمکاران و ظالمان، در مقابل خداوند متعال قد علم می کنند.

 

حجت الاسلام برقراری در پایان عنوان داشت: جوانی از سرمایه های اصلی زندگی است و این دوران بهترین فرصت برای عبودیت و بندگی خداوند متعال است، باید از فرصت های موجود نهایت بهره را برد و ماه مبارک شعبان نیز به عنوان فرصتی ویژه بهترین زمان برای کسب رضای الهی است./302/857/ب1

ارسال نظرات