۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۷۰۶
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

احیای موقوفات نیازمند فرهنگ‌سازی است

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان این که احیای موقوفات نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: ما به دنبال این هستیم که امام زادگان را به مراکز فرهنگی تبدیل کنیم.
سهرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی به همراه رؤسای ادارات و معاونان اوقاف استان با حضور در دفتر حضرت آیت‌الله علی گرگانی با این استاد برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مردم استان خراسان شمالی مردمی بسیار متدین، مذهبی و علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) هستند در این استان بیش از پنج هزار موقوفه وجود دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به محرومیت مردم منطقه ابراز داشت: از نظر اقتصادی مردم ضعیف هستند و کمبود آب در استان مشهود است و این سبب شده که درآمد موقوفات هم پایین بیاید.

 

وی با اشاره به این که 65 درصد موقوفات در رابطه با عزاداری امام حسین(ع) است گفت: اجرای نیت واقف همت اصلی اداره اوقاف است؛ احیای موقوفات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که نیازمند همکاری با بخش اعزام مبلغ سازمان اوقاف است.

 

مدیر کل اوقاف خراسان شمالی با بیان این که در استان خراسان شمالی 156 امام‌زاده وجود دارد، خاطرنشان کرد: 80 درصد امام زادگان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و به پایگاهی برای کار فرهنگی تبدیل شده‌اند که در مناسبت‌های مختلف مبلغان به این مکان‌ها اعزام می‌شوند و کلاس‌های آموزشی و تربیتی برگزار می‌کنند.

 

وی مهم‌ترین دغدغه اداره اوقاف در بخش امام زادگان را اجرای کارهای فرهنگی دانست و افزود: در همین راستا اداره اوقاف برای تمام رده‌های سنی خواهران و برادران برنامه‌هایی را در امام‌زاده‌ها در نظر گرفته است تا بتوانیم از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به طرح حفظ قرآن در امامزاده‌های استان خراسان شمالی، گفت: مرکز این طرح در امام‌زاده است ولی حدود بیست شاخه دارد و حتی در خانه‌های مردم هم این طرح اجرا می‌شود و بازخورد خوبی داشته است./843/پ202/ی

ارسال نظرات