۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۷۱۳
امام جمعه گیلانغرب:

امر به معروف در چارچوب قانون صورت گیرد

امام جمعه گیلانغرب با اشاره به اهمیت رعایت قانون در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: نباید در انجام این فرضه الهی، پا را از حدود قانونی فراتر نهاد.
حجت الاسلام محمد طاها مهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد طاها مهری امام جمعه شهرستان گیلانغرب ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر هدایتگر جامعه به سوی آرمان های اصیل دینی خواهد بود.


امام جمعه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: احیای این فریضه بصورت صحیح و در کنار کارهای فرهنگی مناسب می تواند تأمین کننده امنیت اجتماعی و ارتقای اخلاق در سطح جامعه باشد.


حجت الاسلام مهری بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید بر اساس ضوابط و در چارچوب مشخص شده صورت پذیرد و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مورد حمایت قرار گرفته و تحت آموزش قرار گیرند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بستر مناسب برای فعالیت فعالان این عرصه فراهم شود و با فرهنگ سازی و نهادینه ساختن این فریضه الهی، روش های اجرای این فریضه تبیین شود.


امام جمعه شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: در مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر بر پایه تذکر لسانی و ارشاد بوده و نقش آموزش در برخورد درست نهادها و افراد مرتبط با افراد در جامعه بسیار اساسی و مهم است.


حجت الاسلام مهری تأکید کرد: وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به خوبی تشریح شده و حدود وظایف و اختیارات آمران به معروف و ناهیان از منکر تبیین شود.


وی با اشاره به اهمیت توجه به قانون عنوان داشت: نباید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر پا را از حدود قانونی فراتر نهاد و همواره باید در چارچوب قانون عمل کرد.


امام جمعه شهرستان گیلانغرب در پایان گفت: مردم در جوامع اسلامی باید نسبت به یکدیگر با احساس مسؤولیت عمل کرده و بی تفاوت نباشند زیرا هر فرد در هدایت افرادی دیگر می تواند اثرگذار باشد./203/857/ب1

ارسال نظرات