۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۶۷۲۶
مسؤولان اجرایی استان قم خبر دادند؛

آمادگی کامل قم برای استقبال از زائران مراسم سالگرد ارتحال امام

جلسه تشریح فعالیت های دستگاه های اجرایی استان قم برای استقبال از زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در استانداری قم برگزار شد.
سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه مراسم تشریح فعالیت های دستگاه ها اجرایی استان قم برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بعد از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد.

 

در این مراسم، احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم 14 و 15 خردادماه را نقطه عطف انقلاب و رهبری امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: مردم قم، بیشترین سهم را در بین ملت ایران نسبت به انقلاب داشتند؛ نهادها و سازمان های اجرایی قم آمادگی کامل را در خدمت‌رسانی به زائران مراسم ارتحال امام خمینی(ره) دارند.

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم خطاب به مسؤولان استان قم اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که برخی از مسائل نظام جزو خوی ما شده و و یاد شهدا و امام راحل حیثیتی است و از باب تکلیف ملی و شرعی وظیفه همه دستگاه های اجرایی و آحاد مملکت است تا در این راستا کمک کنند.

 

وی افزود: تمامی دستگاه های استان باید سنگ تمام بگذارند؛ نیروی انتظامی همانند سپاه پاسداران حیثیتی و عاشقانه حرکت می کنند و دیگر دستگاه ها نیز باید این چنین باشند و با تمام وجود خدمت کنند.

 

در ادامه این جلسه یونس عالی پور، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم تصریح کرد: نباید از بسته و پیوست فرهنگی در این مراسم غفلت شود؛ فعالیت قم به عنوان خاستگاه انقلاب در 15 خردادماه مضاعف است و پیام قم باید به تمام کشور رسانه ای شود؛ روز به روز تخریب علیه انقلاب بیشتر می شود و باید با انجام کارها دشمن را سرافکنده تر کرد.

 

همچنین سرهنگ احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان کرد: مراسم سالگرد امام راحل توفیقی است که هر ساله کار مشترکی از سپاه و دستگاه های استانی به ویژه استانداری برگزار می شود که در ساله گذشته نمره خوبی در ستاد مرکزی مراسم ارتحال امام داشته ایم.

 

معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با از آمادگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم خبر داد و اظهار داشت: امسال 10208 نفر سهمیه قم است که سعی شده کارهای بر عهده سپاه به خوبی انجام شود؛ هماهنگی‌های لازم درباره پارکینگ و مسیرها در حال انجام است تا نسبت به سال قبل بهتر شود.

 

وی تصریح کرد: عمده افراد اعزامی از قم جوان خواهند بود که در طول مسیر حلقه های صالحین سازماندهی می شوند تا از این فرصت بهترین استفاده صورت گیرد؛ برنامه هایی نیز برای برگزاری دسته های عزاداری داریم.

 

بیطرفان گفت: اگر در زمینه ترابری امکانات فراهم باشد، آمادگی برای اعزام بیشتر وجود دارد؛ باید اتوبوس ها شرایط لازم را برای اعزام داشته باشند.

 

معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در ادامه درباره اسکان زائران دیگر استان ها در قم خاطرنشان کرد: تدابیری برای مراسمات شب 14 و 15 خردادماه تدارک دیده شده است؛ سال گذشته 3 استان در ایام مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درخواست اسکان داشته اند که 10 هزار نفر را اسکان داده ایم؛ سعی شود همانند سال گذشته هماهنگی هایی در کمیته پشتیبانی صورت بگیرد که بسته های فرهنگی و پذیرایی زائران در روز قبل از اعزام تحویل مسؤولان مربوطه داده شود.

 

سرهنگ ستار احمدوند، مسؤول اردویی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم نیز درباره وضعیت بیمه زائران حرم امام راحل خاطرنشان کرد: بایستی کمیته ای برای رصد و پیگیری لحظه ای اقدامات لازم در استانداری فعال شود؛ معمولا ستاد کل مراسم ارتحال امام خمینی(ره) زائران را به صورت کشوری بیمه می کند و مضاف بر بیمه وزارت کشور، سپاه پاسداران بسیجیان را بیمه سلامت بسیج می کند و در این راستا مشکلی نخواهد بود.

 

مسؤول اردویی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به فضاسازی و تبلیغات و بسته فرهنگی زائران اظهار داشت: در فرصت باقی مانده باید کمیته فرهنگی ورود پیدا کند و برای هر کاروان یک مبلّغ فرهنگی پیش بینی شود تا اندیشه های امام راحل را برای زائران تبیین کنند.

 

وی افزود: فضاسازی و تبلیغات بحثی است که باید در شأن و مقام امام راحل کار فرهنگی صورت بگیرد؛ تا به امروز ورودی پارکینگ قم نزدیک عوارضی بوده است، اما با توجه به وجود نمایشگاه، احتمال تغییر پارکینگ قم وجود دارد.

 

همچنین جمالی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تصریح کرد: سال گذشته 245 اتوبوس برای اعزام زائران وجود داشت که مشکلاتی در پرداخت هزینه ها به وجود آمد؛ امسال مجموعا 250 اتوبوس برای اعزام زائران به حرم امام راحل نیاز داریم.

 

در این جلسه، دیگر مسؤولان اجرایی استان، آمادگی کامل سازمان ذیربط خود را در راستای خدمت به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعلام کردند./822/پ201/ی

ارسال نظرات