۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۲۶۷۳۰

ساخت مستند زندگی آیت الله علوی گرگانی کلید خورد

ساخت مستند زندگی حضرت آیت الله علوی گرگانی با هدف آشنایی نسل جوان با سیره زندگی این استاد برجسته حوزه علمیه قم و ارائه الگویی از سبک زندگی اسلامی در جامعه ساخته می شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز ساخت مستند زندگی حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی به وسیله صدا و سیمای مرکز قم کلید خورد.

 

این مستند مراحل زندگی این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم را از کودکی تا حال حاضر که شامل دوران طلبگی و خدمات ایشان به انقلاب می شود را به نمایش در خواهد آورد.

 

گفتنی است این مستند با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت و سیره زندگی این این استاد برجسته درس خارج و ارائه الگویی از سبک زندگی اسلامی در جامعه ساخته می شود.

 

ساخت این مستند بیش از دو ماه به طول خواهد انجامید و فعالیت هایی نظیر سبک زندگی شخصی، کیفیت و شیوه تحصیل، تدریس و همچنین دیدارهای حضرت آیت الله علوی گرگانی با اقشار مختلف و پاسخگویی به سؤالات شرعی توسط این استاد برجسته حوزه علمیه قم را شامل خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه است  در سال 1359ق (خرداد 1318 ش) در نجف اشرف زاده شد.

 

وی در سال 1405ق بود كه بنا به تقاضاى گروهى از فضلا تدريس خارج فقه (بر اساس كتاب شرايع الاسلامِ ابوالقاسم نجم الدين جعفرِ محققِ حلّى) را آغاز كرد و تاكنون كتابهاى: طهارت و زكات را به پايان برده و هم اكنون شرح كتاب صلاة را ادامه مى ‏دهد و همزمان خارج اصول را نيز بر پايه كفاية الاصول آغاز نمود كه دوره كامل آن 15 سال به طول انجاميد و به پايان رسيد؛ هم ‏اكنون دومين دوره آن، آغاز شده است. وى در طول 40 سال تدريس خويش، فضلاى بى‏شمارى را از سرچشمه زلال علوم اهلبيت عليهم‏السلام، بهره ‏مند ساخته كه بسيارى از آنان، هم اينك در شهرهاى مختلف و سمت هاى گوناگون مانند: تدريس در حوزه و دانشگاه، امامت جمعه و جماعت، قضاوت و نمايندگى مجلس به خدمت به اسلام و مسلمين اشتغال دارند./843/پ203/ج1

ارسال نظرات