۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۲۶۷۵۸
لاریجانی در اختتامیه نمایشگاه کتاب:

اختلاف و نزاع سبب سایش در کشور می شود/ در کارهای اجرایی به مدیریت جهادی نیاز داریم

رییس مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب، کارهای اجرایی در کشورو را نیازمند مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد که مراقب باشیم اختلافات به سایش در کشور تبدیل نشود.
لاریجانی لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در شهر آفتاب برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط رشد فرهنگی جامعه با انتشار کارهای علمی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: کاری را که انتشارات یک جامعه انجام می‌دهد بالا بردن رشد عقلی جامعه است.

 

وی ادامه داد: از آقای قالیباف باید بابت اینکه با یک خوش سلیقگی شهر آفتاب را فراهم کرده‌اند تشکر کنیم زیرا کار اجرایی بسیار مشکل است و نیاز به یک روحیه و مدیریت جهادی دارد که ایشان به خوبی آن را انجام می‌دهند و با درایت و عقل حوزه های شهری را سامان می دهد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که همگرایی در کارها سبب سهولت و آسانی در آن می‌شود خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کشور همگرایی لازم است و نباید به سمت اختلاف،نزاع و درگیری برویم زیرا سبب سایش در کارها می‌شود، امکانات وسیعی در کشور ماست که نباید اجازه داد این همگرایی از بین برود.

 

لاریجانی در ادامه افزود: زحمات آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد و صالحی رییس نمایشگاه کتاب نیز قابل تقدیر است چون کتاب عرصه مهم فرهنگی است و در گزارشات به دست آمده شاهد بودیم که ناشران و مردم از برگزاری این دوره نمایشگاه راضی بودند، در سال‌های پیش گلایه زیادی در نحوه برگزاری نمایشگاه بود و به نظر می‌رسد برآیند کاری آقای جنتی خوب بوده و ایشان درست عمل کرده‌اند.

 

وی با اشاره به تمدن کهن ایران ابراز داشت: در این مراسم برنامه نقاره‌خوانی بسیار جالب و خوب بود زیرا تمدن چند هزار سال ما را نشان می‌داد و همین تمدن فاخر بود که فردوسی آن را نشان می‌دهد، به همین منظور آنهایی که در صدد هستند خلیج فارس را به عربی تبدیل کنند باید بدانند که فارسی بودن نام آن را می‌گیرند اما تمدن آن را چه می‌خواهند کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش نشر در سال‌های اخیر سختی‌های زیادی گذشته است یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که سبب فکر نو در جامعه می‌شود نشر کتاب است و نا بسامانی جامعه نشر شرایط بدی را برای آنها فراهم کرده است اما بعد از توافق هسته‌ای شرایط بهتری برای صنعت نشر در راه است.

 

لاریجانی تاکید کرد: در صنعت نشر مشکلات زیادی وجود دارد، ابتدا سیستم توزیع نشر است که همیشه در حال رنج بردن است، در این راستا برخی از ناشرین طرح مقدماتی به مجلس ارائه کرده‌اند اما اصل فکر باید پخته شود و سیستم توزیع باید با برنامه‌ریزی دقیق شکل بگیرد و دولت هم به آن کمک کند، اما ما امتناع داریم که بخش دولتی در این حوزه ورود کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم‌های چاپ ما نیز باید در معرض سرمایه‌گذاری‌های جدید قرار گیرد ابراز داشت: ما باید در زمینه چاپ به استانداردهای بالا برسیم زیرا رشد در زمینه نشر داشته‌ایم و مجلس نیز سعی می‌کند از بخش صندوق توسعه ملی کمک کند.

 

وی در پایان گفت: بحث کپی رایت موضوع مهمی است که باید در دراز مدت به آن نگاه کنیم زیرا در غیر این صورت از بازار‌های جهانی عقب می‌افتیم، امروزه در این زمینه آثار زیادی در بخش دیجیتال صورت گرفته که سبب ضرر زیاد این مجموعه شده است پس دولت و مجلس باید به بخش نشر کمک کنند زیرا به باروری جامعه کمک می‌کند./816/پ202/ج

ارسال نظرات