۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۷۶۵
استاد حوزه علمیه خراسان:

ایمان بالفعل به ولایت حقه سبب حرف شنوی از فرامین ولایی می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در باب ایمان بالفعل به ولایت حقه، گفت: ایمان بالفعل به ولایت حقه سبب حرف شنوی به فرامین ولایی می شود.
ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی با بیان این که زهد کلید همه خیر و خوبی ها است، ابراز کرد: اگر می خواهید دلبسته به دنیا نشوید زهد داشته باشید، کلید همه بدبختی ها و نکبت ها، دلبستگی به دنیا و از دست دادن امکانات موجود و فرسایش توان ها است.

 

وی با اشاره به تسلط بریتانیا (انگلیس) بر ایران و عراق اظهار کرد: دویست سال اخیر بریتانیا بر عراق و ایران مسلط بود و در مناطق مختلف ایران پایگاه های جاسوسی به نام باغ و کنسولگری داشت؛ در زمان حال نیز انگلستان از بین افراد خودی (شیعه) و غیرخودی (اهل تسنن) «البته اکثر اهل تسنن و شیعه خوبند»، افرادی را آماده می کند تا مجری نقشه هایش باشند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که افراد انقلابی باید با تربیت باشند و از مافوق صحیح حرف شنوی داشته باشند خاطرنشان کرد: افرادی مثل سید حسن نصرالله، با حرف شنوی لازم که نشانه عقل فعال کاربردی می باشد، آمریکا و اسرائیل را خسته کرده است.

 

وی افراد انقلابی بی تربیت را از تراشه های دشمن دانست و تصریح کرد: افراد انقلابی بی تربیت، گمان می برند کار خوبی می کنند، در حالی که تراشه صهیونیست ها شده ولی نمی دانند؛ پس انسان می تواند با اعمالش کلید خیرات باشد یا با اعمالش کلید شر و نکبت و بدبختی خود و جامعه اش شود.  

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی تأکید کرد: در مبارزه با کفار در بین النهرین و مبارزه با رژیم صهیونیستی در فلسطین در مرز پیروزی قرار داریم فقط چند «یا علی» دیگر نیاز است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که حرکات و سکنات سلیقه ای و خودرو، مدت زمان پیروزی را به تأخیر انداخته و دشمن را دلخوش می کند اضافه کرد: این فاصله گرفتن از ولایت حقه و علم و یقین است و روی آوردن به خیالات و توهم و کورکورانه عمل کردن به دیکته دشمن می باشد.

 

ایمان بالفعل بازدارنده از محرمات و ترک واجبات

وی زاهد واقعی را این گونه تفسیر کرد: زاهد واقعی نه تنها به خدا و قیامت، علم دارد بلکه باور و ایمان هم دارد، از این رو هر حرکت و سکونی در چارچوب اسلام ولایی است نه با سلیقه شخصی؛ هر کسی که زهد واقعی در دنیا نداشته باشد هرگز ایمان بالفعل ندارد و ایمان بالفعل بازدارنده از محرمات و ترک واجبات می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان با تأکید بر این که ایمان بالفعل به خدا، باعث انجام واجبات می گردد گفت: ایمان بالفعل به قیامت، باعث انجام واجبات و ترک محرمات؛ و ایمان بالفعل به ولایت حقه مسبب حرف شنوی نسبت به فرامین ولایی می گردد و ایمان بالفعل ممکن نیست مگر تارک حب دنیا باشد یعنی زهد بالفعل داشته باشد./201/861/ب1

ارسال نظرات