۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۶۷۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی در دولت به دنبال رانت و دور زدن قوانین هستند

استاد حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: تا زمانی که در بدنه دولت عده ای اهل رانت وجود دارند که قوانین را به نفع خود دور می زنند معضل قاچاق کالا حل نخواهد شد.
احمد حسین فلاحی

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی استاد حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: اگر توجه داشته باشیم طبق اخبار و گزارش عملکرد دستگاه هایی که باید در رابطه با قاچاق کالا نظارت داشته باشند، برای جلوگیری از این معضل اقدام موثری صورت نگرفته است.

 

وی ادامه داد: واردات کالاهایی که نمونه داخلی دارند ضربه جدی به اقتصاد، تولید و تولید کننده داخلی وارد می کند و در نهایت منجر به بیکاری کارگران می شود و نمونه آن شرکت های بسیاری است که قبلا با 100 درصد ظرفیت تولید می کرد و در حال حاضر به دلیل وارد شدن مشابه خارجی فقط با چند درصد ظرفیت خود به تولید ادامه می دهد و نتیجه آن بیکاری بسیاری از کارگران است.

 

حجت الاسلام فلاحی افزود: نمونه دیگر این مساله واردات بنزین است، با این که بنزین وارداتی هیج تفاوت و مزیتی از نظر کیفیت و آلودگی هوا نسبت به بنزین تولید داخل و نتیجه ای جز ضربه زدن به صنایع پتروشیمی و نفتی کشور ندارد.

 

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر پرهیز از خام فروشی و مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بحث پرهیز از خام فروشی و جلوگیری از قاچاق کالا بسیار تاکید کردند ولی با این وجود برخلاف فرموده ایشان عمل می شود و اقدامی در این جهت صورت نمی گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: تاکید مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا در مورد قاچاق های جزیی و خرد نیست بلکه مبارزه با قاچاق های کلان و برنامه ریزی شده است که به صورت آشکار کالاهای قاچاق را وارد کشور و به راحتی در سطح کشور توزیع می کنند.

 

وی گفت: طبق فرموده رهبری، برای اینکه استفاده و حمایت از کالای داخلی به یک فرهنگ در بین جامعه تبدیل شود باید این موضوع از طریق فرهنگ سازی به یک ارزش تبدیل شود و تبیین شود که استفاده از کالای خارجی به منزله ضربه زدن به اقتصاد، تولید و اشتغال کشور است.

 

حجت الاسلام فلاحی افزود: اگر این فرهنگ سازی صورت گیرد و بتوان جامعه را متقاعد به استفاده و حمایت از تولید داخلی کرد، کالاهای وارداتی دیگر مشتری نخواهند داشت و واردات وارد کنندگان متوقف خواهد شد.

 

وی در پایان ابراز داشت: برای ریشه کن شدن واردات غیر ضروری و قاچاق کالا باید این وظیفه به نهادهای انقلابی سپرده شود و تا زمانی که در بدنه دولت عده ای اهل رانت وجود دارند که قوانین را به نفع خود دور می زنند این مشکل حل نخواهد شد./302/979/ب1

ارسال نظرات