۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۲۶۸۱۱

دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید مدافع حرم

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نخستین روز کاری خود با خانواده شهید صادق عدالت اکبری، مدافع حرم حضرت زینب(س) دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار با خانواده شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نخستین روز کاری خود با حضور در منزل خانواده شهید صادق عدالت اکبری، مدافع حرم حضرت زینب(س) نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی ادای احترام کرد.


این دیدار که با حضور معاونان، مدیران و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراه بود، در فضایی صمیمی و آکنده از معنویت ادامه یافت و همچنین پدر شهید صادق اکبری عدالت که خود یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده است؛ به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت.


همچنین محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که عزت، اقتدار، امنیت و آبروی خود را مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: همان طور که امام راحل فرمودند؛ ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد، امروز اگر در امنیت به سر می‌بریم مرهون مجاهدت شهدایی چون صادق عدالت اکبری است.


وی با بیان این‌که شهدا راه چند ساله عارفان را یک شبه طی کردند، خاطرنشان کرد: به‌حق شهادت؛ هنر مردان خداست و آرزوی همه ماست که به درک، شعور و معرفت شهدا نائل شویم، باید گفت که شهدا آئینه حرکت امروز جامعه در جهت سعادت بوده و هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شهدا غرق در رحمت الهی هستند، تصریح کرد: در حقیقت این ما هستیم که باید از خداوند برای خود طلب رحمت و مغفرت داشته باشیم، چراکه شهدا با معرفت به درگاه الهی توانستند رحمت ابدی را به ارمغان آورند.


محمدپور با اشاره به این‌که شهید صادق اکبری عدالت، خود از هنرمندان جوان و عکاس شهر تبریز بوده‌اند، گفت: وظیفه می دانیم که نسبت به مقام شامخ شهدای فرهنگ و هنر به ویژه شهدای مدافع حرم ادای احترام کنیم و اعتقاد داریم که بایستی با بهره‌مندی از زبان هنر به زیباترین شکل پیام شهدا و انقلاب اسلامی را ترویج دهیم.


وی با بیان این‎‌که انتقال پیام انقلاب و شهدا بایستی هوشمندانه و با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای صورت گیرد، گفت: در این راستا از تمامی نکته نظرات اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه خانواده های شهدا بهره‌مند خواهیم بود.


گفتنی است، محمد محمدپور، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به همراه معاونان و رؤسای ادارات با خانواده شهیدان کفاشپور و طالب‌زاده نیز دیدار کردند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات