۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۸۵۲
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی خبر داد:

آغاز برنامه های دهه مهدویت در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برگزاری برنامه های تبلیغی ـ فرهنگی آستان قدس رضوی ویژه دهه مهدویت در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شد.
مهدویت

حجت الاسلام سید جلال حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از آغاز مراسمات گرامی داشت دهه مهدویت در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: برنامه های دهه مهدویت در چندین نوبت در رواق امام خمینی(ره) و صحن جامع رضوی به همراه پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی اجرا می شود.

 

وی افزود: این جشن ها با مداحی و مدیحه سرایی امیر عارف، کاظم غلامشاهی، ابراهیم قانع، سید جعفر ماهرخسار، سید حمید کهربایی و اجرای گروه های تواشیح و همخوانی برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته در صحن جامع رضوی به تبیین موضوع «مهدویت در قرآن» می پردازد.

 

وی افزود: «آثار دینمداری در زندگی» موضوعی است که از سوی حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه علمیه قم روزهای شنبه تا سه شنبه پس از اقامه نماز مغرب به آن پرداخته می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: حجت الاسلام محمود معرفت هر روز ظهر در رواق امام خمینی(ره) با موضوع «زمینه سازان ظهور امام زمان» در جمع زائران و مجاوران رضوی سخنرانی می کند.

 

به گفته حجت الاسلام حسینی «شرح فرازهایی از مناجات شعبانیه» هر روز قبل از نماز مغرب و عشاء از سوی حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، مدرس دانشگاه شهید مطهری مشهد صورت می گیرد.

 

وی بیان کرد: حجج اسلام محمدعلی دانا، قدرت الله امانی و محمد حسن بیاتی هرروز با موضوعات شرح دعای مکارم اخلاق، آداب زیارت امعصوم، بیان سیره و حدیث ائمه اطهار در شبستان گرم مسجد گوهرشاد سخنرانی می کنند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سلسله سخنرانی ها و حلقه های معرفت ویژه خواهران در دو نوبت در رواق های دارالاجابه و دارالحکمه با حضور کارشناس و استادان حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: زائران غیرایرانی حرم مطهر امام رضا(ع) ایام میلاد با سعادت مهدی موعود(عج) را در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر با مدیحه سرایی، برگزاری مسابقه، اجرای شعر و سرود جشن می گیرند./302/1308/ب1

ارسال نظرات